لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۹

فیلم ضد اسلامی و اتهام زنی آيت الله خامنه‌ای در پيامی کوتاه


آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در واکنش زودهنگام به انتشار فيلم "معصوميت مسلمانان" اطلاعيه‌ای صادر کرده و در اين اطلاعيه که ريختن نفت بر آتشی بی ثمر و مخرب است، دستکم مرتکب دو اتهام زنی بيمورد شده است:
اتهام اول
او در اين بيانيه (مورخ ۲۳ شهريور ۱۳۹۱) می گويد: "متهم اول در اين جنايت [اهانت به پيامبر]، صهيونيسم و دولت امريکا است." اما از روز روشن تر است که اين فيلم نه توسط دولت ايالات متحده و دولت اسرائيل تهيه شده و نه مقامات دولتی نقشی در توليد و توزيع و ترويج آن داشته‌اند. بيش از همه خود اسلامگرايان به ترويج اين فيلم که بيننده‌ی بسيار محدودی در سايت يوتيوب پيش از جار و جنجال داشت کمک کرده‌اند.
علی خامنه‌ای برای بيان اين اتهام بی اساس وانمود می کند که نمی داند فيلمسازی در ايالات متحده بر خلاف جمهوری اسلامی تحت کنترل و نظارت دولتی نيست و وفاداران به کاخ سفيد سالانه دهها ميليون دلار برای ساختن فيلم‌های سفارشی بودجه دريافت نمی کنند.
آقای خامنه‌ای در اين موضوع نيز به سراغ نظريه‌ی توطئه رفته و برای فيلمی که هنوز تهيه کننده و کارگردان آن روشن نبوده (اسامی منتشره در روز ۲۲ شهريور اسم مستعار بودند) پشت صحنه درست کرده است: "پشت صحنه‌ی اين حرکت شرارت بار، سياستهای خصمانه‌ی صهيونيسم و امريکا و ديگر سران استکبار جهانی است که به خيال باطل خود می خواهند مقدسات اسلامی را در چشم نسل‌های جوان در دنيای اسلام از جايگاه رفيع خود فروافکنده و احساسات دينی آنان را خاموش کنند."
در ساعاتی پس از انتشار بيانيه‌ی علی خامنه‌ای روشن شد که يکی از دست اندرکاران فيلم يک مصری مسيحی قبطی (به نام نکولا باسلی نکولا) بوده است که خود را يک اسرائيلی- امريکايی معرفی کرده است. او حتی برای استخدام برخی بازيگران، فيلمنامه را با تغيير در اختيار آنها قرار داده و نامی از پيامبر اسلام در آن نياورده است. بر اساس گزارش‌های پليس وی دارای سوء سابقه (دزدی هويت افراد و تقلب بانکی در استفاده از چک های غير واقعی) نيز بوده و در گذشته به ۲۱ ماه زندان محکوم شده است.
دست اندرکار ديگر فيلم يک مسيحی است به نام استيو کلاين که در جنگ عراق حضور داشته و در دوره‌ای با يک برنامه‌ی راديويی مسيحی در خاورميانه همکاری داشته است. البته هنوز دقيقا روشن نيست که چه کسی منابع مالی فيلم را تامين کرده، فيلم چگونه ساخته شده و مهم تر از همه چه کسی ۱۴ دقيقه‌ی موجود از آن را به زبان عربی ترجمه کرده و در يوتيوب منتشر کرده است. در سال ۲۰۰۹ فيلمی با عنوان "جنگجويان صحرا" ثبت شده که تهيه کننده يا کارگردان آن سَم باسيل نام دارد و احتمالا همين فيلم است.
ظاهرا علی خامنه‌ای از همه‌ی امور عالم و نيات افراد قبل از انتشار اخبار و گزارش‌ها باخبر است و قبل از روشن شدن موضوعات می تواند مرتکبان را تشخيص دهد و عامل و مباشر را معرفی کند. اگر اندکی آزادی رسانه‌ها در کشور وجود داشت چنين رهبری را که بدون اطلاع اظهار نظر می کند نقره داغ می کردند. البته در عبارات فوق، او خود را به نادانی از اين موضوع می زند که اعمال حکومت دينی در ايران بيش از هر اقدامی اسلام را در چشم نسل جوان ايران فروافکنده است.
اتهام دوم
اتهام ديگر وی حمايت دولت‌های غربی از منتقدان يا مخالفان اسلام است: "اگر از حلقه‌های قبلی اين زنجيره‌ی پليد يعنی سلمان رشدی و کاريکاتوريست دانمارکی و کشيش‌های امريکايی آتش زننده قرآن حمايت نمی کردند و ده‌ها فيلم ضد اسلام را در بنگاههای وابسته به سرمايه داران صهيونيست سفارش نمی دادند، امروز کار به اين گناه عظيم و غيرقابل بخشش نمی رسيد." آيت الله خامنه‌ای می داند که دولت‌های غربی نمی توانند مثل خود وی دهان‌ها را ببندند و صداها را خاموش کنند چنان که وفاداران به وی در لندن و نيويورک و هامبورگ مدرسه و نشريه دارند و ديدگاه‌های علی خامنه‌ای را بسط و نشر می دهند.
او اول اتهامی می بافد و به دولت‌های غربی نسبت می دهد (و يک کشيش را به کشيش‌ها تبديل می کند) و برای اثبات درست بودن مدعای دولت‌های غربی (مبنی بر اين که موضع متفاوتی با منتقدان اسلام دارند) از آنها غير ممکن طلب می کند: "سياستمداران امريکا اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادق‌اند بايد عاملان اين جنايت شنيع و پشتيبانان مالی آن را که دل ملت‌های مسلمان را به درد آورده اند، به مجازات متناسب با اين جرم بزرگ برسانند."

او باز با تمسک به اتهام زنی تظاهر می کند که نمی داند دولت‌های غربی مثل حکومت وی نمی توانند شهروندان را به خاطر بيان يک موضوع يا انتقادی کوچک از رهبر کشور سال‌ها در زندان نگاه دارند يا شکنجه کنند يا به دست عوامل خود در عقب ون خفه کرده و در بيابانها رها سازند. دولت‌های غربی برخلاف چهره‌ای که خامنه‌ای از آنها عرضه می کند مجبورند از آزادی بيان و جان شهروندان خود حتی اگر اتهامی متوجه آنان باشد حمايت کنند و نه اين که حامی انتقاد از اسلام باشند.

............................................................................................................................

دیدگاه نویسنده الزاما بیانگر نظر رادیو فردا نیست
XS
SM
MD
LG