لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۶

خامنه ای «موساد» و «سیا» را طراح عملیات تروريستی اخير دانست


علی خامنه ای
علی خامنه ای
آيت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی با صدور بيانيه ای، ترور روز چهارشنبه در ايران را به سرويس های امنيتی آمريکا و اسرائيل مربوط دانست. «مصطفی احمدی روشن»، معاون بازرگانی تاسیسات نطنز، روز چهارشنبه بر اثر انفجار بمبی مغناطيسی در تهران کشته شد. در جريان ترور اين استاد دانشگاه دو نفر ديگر مجروح شدند که یکی از مجروحان درگذشته است.

آيت الله خامنه ای در اين بيانيه آورده است که اين حادثه تروريستی « مانند ديگر جنايات شبکه‌ تروريزم بين‌الملل دولتی، با طراحی يا همراهی سرويس های سيا و موساد عمل شده» و به گفته او «نشانه‌ به بن‌‌بست رسيدن استکبار جهانی» است.

رهبر جمهوری اسلامی در اين بيانيه می گويد: که کشورش از مجازات مرتکبان و عاملان پشت صحنه‌ اين حادثه هرگز چشم‌پوشی نمی کند.

در همین حال سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی، اعضای هيات دولت، نمايندگان مجلس، و شمار ديگری از شخصيت های نظامی و سياسی ايران ترور مصطفی احمدی روشن را محکوم کردند.

محمدرضا رحيمی، معاون رييس جمهور ايران، نيز گفته است مصطفی احمدی روشن توسط اسرائيل و کسانی که «مدعی مبارزه با تروريسم هستند» ترور شده است.

آمريکا ترور معاون بازرگانی سايت هسته ای را محکوم کرده است.

شیمون پرز، رئیس جمهوری اسرائیل، نیز گفت «هیچ اطلاعی ندارد که اسرائیل در قتل معاون سایت نطنز دست داشته باشد.»


انفجارهای پيشين

ايران در دو سال گذشته شاهد سوء قصدهای متعددی بوده است که در ساعات اوليه بامداد صورت گرفته و در آن افرادی که جمهوری اسلامی می گويد از «دانشمندان هسته ای» و برنامه های موشکی کشور بوده اند هدف قرار گرفته اند.

در اوايل آذرماه سال ۱۳۸۹، دو موتور سوار بر روی خودروی حامل مجيد شهرياری، استاد فيزيک، عضو هيات علمی دانشگاه شهيد بهشتی و همچنين محقق جمهوری اسلامی ايران در پروژه سزامی، بمبی سوار کردند که موجب کشته شدن وی شد.

فریدون عباسی دوانی، رییس فعلی سازمان انرژی اتمی، نیز در همان روز در نقطه ای دیگر هدف سوء قصد قرار گرفت ولی از آن جان سالم به در برد.

در دی ماه سال ۱۳۸۸، مسعود علی محمدی، استاد فيزيک دانشگاه تهران، بر اثر انفجاری مشابه جان خود را از دست داد.

در مردادماه سال جاری نیز مقام های ایران از ترور فردی به نام «داریوش رضایی نژاد» خبر دادند که استاد فیزیک هسته ‌ای دانشگاه محقق اردبیلی بوده است.
XS
SM
MD
LG