لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۱

مهدی خزعلی با قرار کفالت آزاد شد


مهدی خزعلی
مهدی خزعلی

مهدی خزعلی، فعال سياسی، پس از ۷۰ روز بازداشت و اعتصاب غذا شامگاه يکشنبه با قرار کفالت از زندان اوين آزاد شد.

نزديکان آقای خزعلی در گفت‌وگو با راديو فردا ضمن تاييد اين خبر گفته‌اند که وزن او بر اثر اعتصاب غذا بيش از ۳۰ کيلوگرم کاهش يافته است.

مهدی خزعلی در دی ماه سال جاری پس از ضرب و شتم از طرف نيروهای امنيتی دستگير و در بهمن ماه به چهارسال‌ونيم حبس در برازجان و ده سال تبعيد در همان شهر محکوم شد.

همسر مهدی خزعلی در دی ماه امسال به رادیو فردا گفته بود که ماموران امنیتی مهدی خزعلی را با ضرب و شتم دستگیر کردند به طوری که دست و دندان او شکست.

به گفته وکیل و همسر مهدی خزعلی، نوشته‌های مهدی خزعلی از جمله دلایل محکومیت وی بوده است.

مهدی خزعلی در چهلمین روز از اعتصاب غذای خود خطاب به همسر خود نوشت: «سخت است مشاهده سوگواری همسر و فرزندان در مرگ تدریجی و ارادی خویش، اینک که این سطور را برایت می‌نگارم درخلوت زاغه خویش فرو رفته و بر مصائب شما سخت گریسته‌ام دیگر جای خشکی بر بالشت باقی نمانده است و دستمال اشک کفاف این چشمه چشمه جاری نمی‌کند.»

وی در نامه‌ای دیگر خطاب به احمد منتظری نوشته بود: «بگذار جان ناقابل من نیز سبب شود تا آیین دادرسی در محکمه‌ها رعایت شود و از نفوذ عناصر ضد انقلاب و منافق در وزارت اطلاعات و سپاه کاسته شود، شاید آیندگان برای من نیز خدا بیامرزی بگویند.»

آقای خزعلی کمی پيش از بازداشتش در گفت و گو با راديو فردا گفته بود با محدود شدن فضای اطلاع رسانی در ايران راهی جز اطلاع رسانی از طريق رسانه های خارج از ايران باقی نمانده است. مهدی خزعلی پيش از اين چهار بار ديگر نيز بزداشت شده بود و در دوره پيشين بازداشتش نيز اقدام به اعتصاب غذا کرد و پس از ۲۵ روز از اين اعتصاب به قيد وثيقه آزاد شد.

ابوالقاسم خزعلی، از روحانيون سرشناس و محافظه کار جمهوری اسلامی از اعمال فرزند خود اعلام برائت کرده است. اما در همين حال مهدی خزعلی بارها تاکيد نموده با همه احترامی که برای پدرش قايل است ، معتقد است که جهاد واجب را نمی‌شود به امر پدر ترک کرد.

XS
SM
MD
LG