لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۹

بازداشت متهم به قتل ۳۷ ‬تبعه خارجی در روسیه


به گزارش تلويزيون روسيه، اين فرد برای اين که بدام نيفتد جنايات خود را در مناطق کم جمعيت و هنگام عصرها انجام می داد.
به گزارش تلويزيون روسيه، اين فرد برای اين که بدام نيفتد جنايات خود را در مناطق کم جمعيت و هنگام عصرها انجام می داد.

يک دانش آموز ۱۸ ساله روس که گفته می شود از اعضای گروه های «نژادپرست» است روز دوشنبه پس از دستگيری به اتهام کشتن يک تبعه ارمنستانی، به قتل ۳۷ نفر از اتباع خارجی اعتراف کرد.


به گفته مقامات پليس مسکو، آرتور رينو، پس از وارد آوردن ۲۰ ضربه چاقو به «کارن آبراميان» سوار تراموا شد ولی ماموران پليس با کمک يک شاهد قتل، تراموا را متوقف کرده و رينو را با لباس های خونين دستگير کردند.


اين دانش آموز روس پس از اين که اتهام خود را ثابت شده ديد به قتل ۳۷ نفر از شهريور ماه سال گذشته اعتراف کرده و گفت حدود ۲۰ مورد قتل را با کمک دوست خود «آنتون اسکاچفسکی» انجام داده است.


يک مقام امنيتی روس، در مصاحبه با تلويزيون دولتی روسيه خاطرنشان کرد که ماموران پليس در ابتدا سخنان این جوان را باور نکردند اما با اعلام تاريخ و محل دقيق قتل ها و جزييات هر جنايت از سوی «رينو»، ماموران به اين نتيجه رسيدند که همه اعترافات وی حقيقت دارد.

به گفته وی، «قفقازی ها در مسکو عرصه را بر روس ها تنگ می کنند و او از آنها انزجار داشته و به اين نتيجه رسيده که بايد شهر را از وجود آنها پاک کرد.»


در همين حال يک مقام امنيتی روس، در مصاحبه با تلويزيون دولتی روسيه خاطرنشان کرد که ماموران پليس در ابتدا سخنان وی را باور نکردند اما با اعلام تاريخ و محل دقيق قتل ها و جزييات هر جنايت از سوی «رينو»، ماموران به اين نتيجه رسيدند که همه اعترافات وی حقيقت دارد.


به گزارش تلويزيون روسيه، اين فرد برای اين که بدام نيفتد جنايات خود را در مناطق کم جمعيت و هنگام عصرها انجام می داد.


اتباع کشورهای آسيای ميانه و قفقاز و دانشجويان کشورهای آفريقايی و آسيايی قربانيان حملات نژاد پرستان در روسيه را تشکيل می دهند و در سالهای اخير ده ها تن از آنها بر اثر حملات افراد و گروه هايی که نژادپرست خوانده می شوند جان خود را از دست داده يا مجروح شده اند.


رييس سازمان غير دولتی مدافع حقوق بشر می گويد:«در پايتخت روسيه حدود ۷۰ هزار نفر نژادپرست در اين کشور فعاليت می کنند.»


به گفته اين سازمان، «گروه های نژادپرست در تمام مراکز استان های روسيه فعاليت داشته و به تدريج در شهرهای کوچک و روستاهای اين کشور نيز رسوخ می کنند.»


گروه هايی که گفته می شود نژادپرست هستند در سال های اخير در روسيه، چندين تن از اتباع کشورهای خارجی بويژه کشورهای آسيايی ، آسيای ميانه و آفريقايی را به قتل رسانده و ده ها تن را نيز مجروح کرده اند.


مقامات امنيتی و پليس روسيه تلاش زيادی برای مبارزه با اين گروه ها به عمل آورده و تعدادی از اين افراد را بازداشت و محاکمه کردند اما حملات آنها به اتباع کشورهای شرقی همچنان در شهرهای روسيه ديده می شود.


XS
SM
MD
LG