لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۵:۲۶

لاریجانی: امکان تعلیق غنی سازی اورانیوم وجود دارد


علی لاریجانی:امکان تعلیق غنی سازی وجود دارد.
علی لاریجانی:امکان تعلیق غنی سازی وجود دارد.

علی لاريجانی دبير شورای عالی امنيت ملی و مذاکره کننده اصلی هسته ای ایران، در مصاحبه ای با مجله آلمانی «فوکوس» گفت که امکان تعلیق غنی سازی اورانیوم در ایران، وجود دارد.


آقای لاریجانی در مصاحبه ای با «فوکوس» که روز شنبه چهارم اوت منتشر شده است اعلام کرد: «ایران هم اکنون دارای دانش فنآوری هسته ای است، اگر چه این مساله می تواند غرب را ناراحت کند، ولی دیگر ما نمی توانیم به عقب برگردیم.»


  • «ایران هم اکنون دارای دانش فنآوری هسته ای است، اگر چه این مساله می تواند غرب را ناراحت کند، ولی دیگر ما نمی توانیم به عقب برگردیم.»
علی لاریجانی

آقای لاریجانی در مورد پیشنهاد محمد البرادعی، رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی، که گفته است همزمان می توان تحریم ها علیه ایران و غنی سازی را به حالت تعلیق در آورد، گفت: «این پیشنهاد برای ما به این معنی است که غنی سازی را در همین حد نگهداریم. کسی نمی تواند داشتن چنین فن آوری را برای ما منع کند.»


وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران حاضر است در صورتی که آمریکا به این کشور تضمین امنیتی بدهد غنی سازی را متوقف کند، گفت: «ما احتیاج به تضمین امنیتی آمریکا نداریم و ایران بدون بمب اتمی از قدرت نظامی کافی برخوردار است.»


آقای لاریجانی تحریم های شورای امنیت علیه ایران را کاری نادرست دانست و گفت که این امر فقط موجب افزایش دشمنی بین طرفین می شود.


«ایران کشوری اتمی است»


در همین حال محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران در مصاحبه ای با روزنامه عربی الوطن چاپ الجزایر در روز شنبه گفت: «ما تمامی سعی خود را می کنیم تا در چارچوب قوانین بین المللی عمل کنیم. من می توانم بگویم که ایران کشوری اتمی است.»


آقای احمدی نژاد سفر سه روزه خود به الجزایر را از روز دوشنبه آغاز می کند و اولین سفر وی به یک کشور واقع در آفریقای شمالی است.


سخنان آقای لاریجانی و آقای احمدی نژاد، زمانی بیان می شوند که هیاتی از آژانس بین المللی انرژی اتمی بین المللی نیز روز دوشنبه به تهران می آید تا در مورد برنامه هسته ای ایران و شبهه هایی که در این مورد وجود دارد، با مقامات ایرانی گفت و گو کند.


XS
SM
MD
LG