لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۲

«دنیای تصویر» دوباره منتشر می‌شود


مجله دنیای تصویر دوباره منتشر می‌شود. (عکس: Rfe/Rl)
مجله دنیای تصویر دوباره منتشر می‌شود. (عکس: Rfe/Rl)

علی معلم مدير مسئول و صاحب امتیاز مجله دنيای تصوير اعلام کرد که دادگاه عمومی (حقوقی) تهران ممنوعيت انتشار اين مجله را لغو کرده است.


به گزارش خبرگزاری مهر، علی معلم گفت: بر اساس حق قانونی برای اعتراض به حکم هيئت نظارت بر مطبوعات، شکايت را از طريق وکيل نشريه به شعبه ۲۷ حقوقی مجتمع قضايی شهيد بهشتی تسليم کرده بوديم که اين شکايت مورد رسيدگی قرار گرفت.


هيئت نظارت بر مطبوعات وابسته به وزارت ارشاد، در اواخر سال ۱۳۸۶، مجوز انتشار ۹ نشريه، از جمله ماهنامه سينمايی باسابقه «دنيای تصوير» و ماهنامه ادبی- هنری «هفت» را لغو کرد.


آقای معلم افزود: «از زمان توقف انتشار نشريه، تشکيلات انتشار آن متوقف شد. راه انداختن اين ماشين بعد از اين مدت کاری سخت است که اميدوارم پانزدهم ماه آينده شماره جديد نشريه منتشر شود.»


ماهنامه دنيای تصوير به صاحب امتيازی و مدير مسئولی علی معلم، طبق اظهار نظر اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، به خاطر «استفاده ابزاری از عکس‌های هنرپيشگان به خصوص هنرپيشه‌های فاسد خارجی و درج جزئيات زندگی مبتذل آنان» تعطيل شد. این نشریه يکی از باسابقه‌ترين مجلات سينمايی محسوب می‌شود که نزديک به ۱۵ سال در ايران منتشر می‌شد.


دنيای تصوير از شماره‌های اوليه با تمرکز بر نقد و معرفی سينمای جهان پا گرفت و ۱۸۳ شماره از آن منتشر شده است.


جشن سالانه اين ماهنامه برای انتخاب بهترين‌های سينمای ايران هم از سال ۱۳۷۶ آغاز به کار کرد و دهمين دوره آن در سال ۱۳۸۶ با استقبال هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد.


علی معلم در مهر ماه سال ۸۴ نيز به خاطر چاپ عکس هنرپيشگان به دادگاه مطبوعات رفته بود، اما دادگاه مطبوعات از ادامه انتشار اين ماهنامه جلوگيری نکرد.


اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد پيشتر اعلام کرده بود: «برخی تخلفات مطبوعاتی مثل استفاده ابزاری از عکس‌های هنرپيشگان به خصوص هنرپيشه‌های فاسد خارجی، درج جزييات زندگی مبتذل آنان، درج مطالب خرافی، تبليغ خواص دارويی بدون اخذ مجوز از مراجع و سازمان‌های ذی‌ربط، ترويج خرافه‌گرايی، درج مطالب خلاف عفت عمومی و نيز مطالب تحريک‌آميز قومی به خصوص اهانت به اقوام شريف ايرانی موجب حساسيت و برخورد قانونی هیئت نظارت بر مطبوعات می‌گردد.»


XS
SM
MD
LG