لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۷

اعتراض در دانشگاه مشهد: «تجاوز، جنایت، مرگ بر این حراست»


در پایان هفته گذشته، به نوشته برخی از سایت ها و وبلاگ های دانشجویی، شاهدان عینی در دانشگاه فردوسی مشهد بدن نیمه جان و برهنه دانشجوی دختری را یافته اند که حاکی از ضرب و شتم شدید و تجاوز به وی دارد.

این خبر به مدت دستکم دو روز موجب اعتراض و تحصن دانشجویان این دانشگاه شد. به نوشته دانشجو نیوز، گزارش ها از دانشگاه فردوسی مشهد حکایت از آن دارد که دانشجویان از این موضوع بسیار متاثر شده و با سر دادن شعارهایی به حمایت از دانشجوی قربانی پرداخته و خواستار پاسخگویی سریع مسئولان شده اند.

اعتراض دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد

بنابراین گزارش ها، شعارهایی نظیر«عاشوری(رییس دانشگاه) حیا کن دانشگاه را رها کن»، «عاشوری استعفا استعفا»، «عزا عزاست امروز روزعزاست امروز دانشجوی با غیرت صاحب عزاست امروز»، «حراست بی غیرت خجالت خجالت؛ تجاوز ، جنایت ، مرگ بر این حراست»، «خواهر معصوم من ما همه با تو هستیم»، «دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد»، «حراست کجا بود خواهرم تنها بود»، «گر دختر خودت بود بازم حرفت همین بود» و... از سوی دانشجویان سرداده شده است.

این معترضان حراست را مسئول این فاجعه دانسته اند چرا که با توجه به سخت گیری های بیش از حد حراست دانشگاه بر علیه دانشجویان و نصب دوربین های مخفی در جای جای محیط این دانشگاه، چطور می شود تمهیداتی برای این فاجعه وحشتناک اندیشیده نشده و چگونه چنین حادثه ای در دانشگاه رخ داده است.


روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد:«یکی از خانم های دانشجو روز یکشنبه ۱۵ خرداد ۹۰ در حدود ساعت۱۳:۳۰ در حوالی میدان علوم پردیس دانشگاه مضروب گشته و چند دقیقه پس از آن ، به محض اطلاع یافتن دانشجویان و مسئولان دانشگاه، وی به همراه یکی از دوستانش به خوابگاه و سپس براي اطمینان ازسلامتی، به بیمارستان اعزام می شود.»

در بیانیه یاد شده، جزییات و اطلاعات دقیقی آورده نشده و به تعقیب احتمالی این مسئله هم اشاره ای نشده است.

XS
SM
MD
LG