لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۲

مايکل فلپس پر مدال ترين ورزشکار تاريخ المپيک


مایکل فلپس
مایکل فلپس
مايکل فلپس شناگر امريکايی، با کسب دو مدال طلا و نقره در مسابقات المپيک لندن،با مجموع ۱۹ مدال المپيک، پر افتخارترين ورزشکاردر تاريخ بازی های المپيک شد.

مايکل فلپس در رشته شنای دويست متر پروانه نيز با فاصله بسیار کمی از قهرمان اين رشته « چاد دی کلوس» از آفريقای جنوبی عقب ماند و مدال نقره را کسب کرد.

تا پيش از اين موفقيت مايکل فلپس پر مدال ترين ورزشکار تاريخ المپيک جهان « لاريسا لاتينينا » قهرمان رشته ژيمناستيک در دوران اتحاد شوروی بود که هجده مدال در بازيهای المپيک کسب کرده بود.

مايکل فلپس پس از پيروزی در رشته شنای امداد هشتصد متر به شبکه خبری بی بی سی گفت:« پس از رقابت چهارصد متر ما مصمم بوديم که در قابت های ديگر به پيروزی برسيم و اين تلاش ما نتيجه داد. من از کسب اولين مدال طلای خود در اين دوره از بازيهای المپيک بسيار خوشحالم.»

مايکل فلپس در رقابت با شناگر آفريقای جنوبی در رشته دويست متر پروانه نيز در آغاز مسابقه شانس زيادی داشت و تا دور سوم از سايرين جلوتر بود. اما شناگر جوان آفريقای جنوبی توانست در مراحل پايانی از مايکل فلپس پيشی بگيرد و با اختلاف پنج صدم ثانيه به پيروزی برسد و مدال طلا را از مايکل فلپس بربايد.

مايکل فلپس در رقابت های شنای المپيک پکن درخشيد و از مجموع پانزده مدال طلايی که وی تاکنون کسب کرده هشت مدال طلا مربوط به پيروزيهای وی در جريان رقابت های گوناگون در المپيک پکن است.

در قابت های المپيک آتن در سال ۲۰۰۴ نيز او شش مدال طلا و دو مدال برنز کسب کرد.
تا اين مرحله در مسابقات المپيک لندن نيز وی علاوه بر مدال طلای روز سه شنبه برای شنای هشتصد متر امداد، دو مدال نقره برای دويست متر پروانه و چهارصد متر امداد به دست آورده است.

وی در دو رقابت ديگر از جمله شنای صد متر پروانه و شنای دويست متر انفرادی شانس آن را دارد که مدالهای بيشتری کسب کند.
XS
SM
MD
LG