لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۶

۱۲ کارگر در انفجار معدن در کرمان جان باختند


كارگران معدن منگنز در ایران
كارگران معدن منگنز در ایران
بر اثر يک انفجار در « معدن باب نيزو » در استان کرمان دست کم ۱۲ معدنچی جان باختند ، و شماری ديگر نيز مصدوم شدند.

به گفته حسن رحمانی فرماندار زرند اين ۱۲ معدنچی در زرند کرمان « بر اثر بر اثر گازگرفتگی ، انفجار و ريزش معدن » جان باخته اند ، و تاکنون « اجساد ۵ تن » از ۱۲ معدنچی جان باخته ، از معدن خارج شده است.

پوراحمد،معاون شرکت معادن زعال‌سنگ کرمان اما تعداد معدنچيان کشته شده را « بالای ۱۲ نفر » اعلام کرد و به خبرگزاری ايسنا گفت که « در بين کشته‌ شدگان يکی از مديران معدن به نام مهندس زارع نيز حضور داشته است.»

روزنامه اعتماد نيز در شماره روز دوشنبه خود شمار معدنچيان جانباخته را بيشتر از ۱۲ نفر اعلام کرد، و افزود « اخبار محلی از مرگ ۱۵ تا ۱۸ کارگر حکايت دارد.»

به نوشته اين روزنامه « کارگران اين معدن همگی از افراد فقيری هستند که از روستاها و شهر های کوچک کرمان برای کار به اعماق زمين می روند.»

بنابر گزارش ها اين انفجار روز يک شنبه « معدن با نيزو » يکی از معادن بزرگ زغال سنگ کشور در ۳۸ کيلومتری جنوب شرقی شهر ستان زرند در استان کرمان رخ داد ، و به دنبال آن نيروهای امداد برای نجات ساير معدن چيان مصدوم و گرفتار در اين معدن به منطقه اعزام شده اند.

معاون سياسی امنيتی استانداری کرمان علت مرگ کارگران اين معدن را گازگرفتگی اعلام کرد ، و به خبرگزاری ها گفت که علت اصلی حادثه گازگرفتگی تاکنون مشخص نشده است.

همزمان خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی،ايرنا، گزارش داد که « انفجار مهيب ناشی از نشت گاز متان در معدن زغال سنگ زرند واقع در استان کرمان ، روز يکشنبه سبب کشته شدن ۱۲ کارگر در اين معدن شده است. »

حسين اميری نماينده شهرستان زرند در مجلس شورای اسلامی نيز با اشاره به اينکه « بارها پيش از اين نيز در مورد غير ايمنی بودن هشدار داده » به خبرگزاري ايسنا گفت که اين حادثه را در مجلس پيگيری خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG