لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۰

رئيس فدراسيون ژيمناستيک ايران: برکناری‌ام زشت‌ و غير اخلاقی بود


احمد محتشمی
احمد محتشمی
"خبر برکناری من يک شايعه و از همان دروغ ‌هايی است که منتقدان ژيمناستيک سر هم می کنند."

اين نخستين واکنش احمد محتشمی رئيس فدراسيون ژيمناستيک جمهوری اسلامی ايران به خبر برکناری اش بود. ساعتی قبل، علی سعيدلو معاون محمود احمدی نژاد و رئيس سازمان تربيت بدنی، جعفر درويش زاده را به عنوان سرپرست جديد فدراسيون ژيمناستيک منصوب کرده بود.

بلافاصله مراسم توديع رئيس اخراج شده فدراسيون ژيمناستيک با حضور مسئولان سازمان تربيت بدنی و کميته ملی المپيک برگزار شد. نکته مهم اين مراسم، غيبت احمد محتشمی بود.

رئيس برکنار شده که خود از ورزشکاران مطرح سابق ژيمناستيک ايران است، با اعتراض شديد نسبت به روند اخراجش، به خبرگزاری مهر گفته است: "
اين نوع برکناری، زشت‌ترين رفتار و به دور از اخلاق انسانی و اسلامی بود.

شنبه شب در جلسه بررسی عملکرد فدراسيون ژيمناستيک، گزارشی را از نتايج تيم ملی به سازمان ارائه کردم. به هيچ عنوان صحبتی از برکناری من پيش نيامد و فردای آن روز خبر برکناری‌ام را از رسانه‌ها شنيدم."

محتشمی پيش از اين، شخصاً از سعيدلو درخواست کرده بود که در پايان دوره چهارساله مديريتش بر فدراسيون ژيمناستيک، به همکاری خودش با اين فدراسيون پايان دهد اما رئيس سازمان تربيت بدنی خواستار ادامه حضور او بر راس فدراسيون ژيمناستيک شده بود.

احمد محتشمی با غير منطقی دانستن تصميم اخير سازمان تربيت بدنی، درباره عدم حضورش در جلسه توديع خود گفت: "در اين چند روز کسی به من زنگ نزده است. من هيچ اطلاعی از اين جلسه نداشتم و خبر برگزاری آن را در رسانه‌ها خواندم! در اين مدت حتی يک تشکر خشک و خالی هم از من نکردند."

اين در حالی است که در جلسه توديع محتشمی، دبيرکل کميته ملی المپيک ايران با انتقاد از غيبت او، اين مسئله را بی احترامی به پيشکسوتان ورزش عنوان کرده بود.

محتشمی که همواره با انتقاد برخی از پيشکسوتان رشته ورزشی ژيمناستيک مواجه بوده و از سوی آن ها به خود محوری و بی برنامگی متهم بوده است، در دفاع از عملکرد خود طی چهار سال مديريت بر فدراسيون ژيمناستی گفت: " حاصل مديريت من اين است که رنکينگ ايران در جهان سی و هشتم است و در آسيا هشتم شده، مدال های مختلفی کسب کرده‌ايم. در حالی که قبل از آن حتی يک مدال هم نداشتيم. ايروبيک ايران در اين سال‌ها زنده شد و فعاليت کرد و اين روزها در جهان حرفی برای گفتن دارد. اين مسئله کار بزرگی است. ترامپولين ايران در رقابت‌های يونان موفق ظاهر می‌شود.

در غرب آسيا دارای کرسی شده ايم و حالا متاسف می شوم وقتی می‌بينم در کشورهای ديگر به عنوان نماينده ژيمناستيک ايران با احترام با ما برخورد می شود اما با ورودمان به ايران هنوز از پلکان هواپيما پائين نيامده مورد بی مهری قرار می‌گيريم."

محتشمی پس از برکناری نيز برخورد نامناسب خودش با قهرمانان و منتقدان اين رشته ورزشی را نپذيرفت و مدعی شد برنامه های او در اين فدراسيون هميشه "عدالت محور" بوده است.
XS
SM
MD
LG