لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۶

عبدالله مومنی دستگیر شد


عبدالله مومنی، سخنگوی ادوار تحکیم وحدت
عبدالله مومنی، سخنگوی ادوار تحکیم وحدت
محمد صادقی، از اعضای ادوار تحکیم وحدت به رادیو فردا گفت که یکشنبه شب، عبدالله مومنی، سخنگوی ادوار تحکیم وحدت را دستگیر کرده اند، در عین حال خبر اولیه بازداشت عیسی سحر خیز، روزنامه‌نگار ساکن تهران، ساعتی بعد تکذیب شد.

آقای مومنی که در ستاد شهروند آزاد (مطالبه محوران حامی برنامه های مهدی کروبی) واقع در ونک حضور داشته، در حوالی ۱۱ شب در تماسی تلفن با آقای صادقی گفته که نیروهای امنیتی و لباس شخصی درهای ساختمان را شکسته و می خواهند وی را دستگیر کنند.

وی افزود دو نفر که هویتشان مشخص نشده نیز دستگیر شدند.

سایت امیر کبیر نیز گزارش داد که نيروهای امنيتی روز یکشنبه با يورش به دفتر ستاد شهروند آزاد واقع در ميدان ونک، عبدالله مومنی مسئول اين ستاد و سخنگوی سازمان اداوار تحکيم وحدت را بازداشت کردند.

به گزارش امیر کبیر هويت و ارگان بازداشت کننده و محل انتقال و همچنين دلايل بازداشت آقای مومنی مشخص نيست اما محتمل است بازداشت اين فعال سياسی در تداوم روند گسترده بازداشت فعالان سياسی و مدنی سراسر کشور که با پايان انتخابات در ايران آغاز شده است باشد.

پیشتر نیروهای امنیتی، احمد زیدآبادی، دبیرکل سازمان ادوار تحکیم وحدت را نیز بازداشت کرده اند.

سازمان گزارشگران بدون مرز نيز می‌گويد طی يک هفته اخير دست‌کم ۲۴ روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نويس در ايران بازداشت شده‌اند.

گزارشگران بدون مرز همچنين می‌گويد، اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد، روزنامه‌نگاران بازداشت شده به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل می‌شوند و برای «اعتراف کردن به سازماندهی انقلاب مخملی» به شدت شکنجه می‌شوند.
XS
SM
MD
LG