لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۶

حمله انتحاری به مرکزی فرهنگی در کازابلانکا


انفجارها در چند متری مرکز فرهنگی آمريکا و در نزديکی کنسولگيری اين کشور صورت گرفت.
انفجارها در چند متری مرکز فرهنگی آمريکا و در نزديکی کنسولگيری اين کشور صورت گرفت.

دو بمبگذار انتحاری در روز شنبه،۱۴ آوريل در کازابلانکا در مراکش، در چند متری یک مرکز فرهنگی آمريکایی خود را منفجر کردند.


به گزارش آسوشيتدپرس، وزارت کشور مراکش اعلام کرد که فقط دو بمبگذار انتحاری در اين دو انفجار کشته شدند و يک زن نيز مجروح شده است.


انفجارها در چند متری مرکز فرهنگی آمريکا و در نزديکی کنسولگيری اين کشور صورت گرفت.


مقام های مراکشی می گویند که بمبگذاران انتحاری متعلق به يکی از سلول های تروريستی بودند که ماه پيش توسط پليس مراکش کشف و متلاشی شد.


به گفته مقامات دولتی، برخی از بمبگذاران انتحاری قصد داشتند به کشتی های خارجی در بندر کازابلانکا که مرکز اقتصادی و توريسم اين کشور است، حمله کنند.


روز سه شنبه نیز دو مظنون به تروريسم در کازابلانکای مراکش خود را منفجر کردند. نفر سوم قبل از اين که موفق شود چاشنی انفجار خود را بکشد، توسط پليس کشته شد. بر اثر اين انفجار يک افسر پليس کشته شد.


اين انفجارها زمانی رخ می دهد که کشور الجزاير همسايه مراکش نيز هفته پيش شاهد عمليات انتحاری بود که موجب کشته شدن بيش از ۳۰ نفر شد.


در ماه مه سال 2003 نیز در مراکش پنج خودکشی انفجاری روی داد. این انفجارها به دستگیری هزاران نفر به اتهام همکاری با شبه نظامیان مسلمان مربوط به شبکه تروریستی القاعده انجامید.

اگر چه عمليات انتحاری در مراکش و الجزاير را گروه القاعده به عهده گرفته است، مقامات مراکشی اصرار دارند بمبگذاران انتحاری را تروريست های محلی بدانند که ارتباطی با شبکه های تروريستی بين المللی ندارند.


هشدار سفارت آمریکا در الجزایر


سفارت آمريکا در الجزاير، روز شنبه با انتشار بيانيه ای هشدار داد که احتمال دارد، مرکز تلويزيون دولتی الجزاير، هدف حمله تروريستی قرار گيرد.


به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، در بيانيه سفارت آمريکا در الجزاير، به منبع خبر اشاره نشده است و مقامات امنيتی الجزاير نيز از تائيد يا تکذيب اين خبر خودداری کرده اند.


به رغم هشدار سفارت آمريکا در الجزاير مبنی بر قريب الوقوع بودن عمليات تروريستی ديگری در اين کشور، دفاتر اين سفارت در الجزيره باز است . اما در عين حال از کارکنان سفارت آمریکا خواسته شده است که کمتر در اماکن عمومی رفت و آمد کنند.


مسئوليت انفجارهای انتحاری خونين در الجزاير را گروهی موسوم به «شاخه القاعده در شمال آفريقا» بر عهده گرفته است.


XS
SM
MD
LG