لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۷

مجاهدين خلق: ایران در حال ساخت یک سایت محرمانه هسته‌ای است


مهدی ابریشمچی
مهدی ابریشمچی
شورای ملی مقاومت ايران که بازوی سياسی سازمان مجاهدين خلق به شمار می‌رود روز دوشنبه دريک کنفرانس خبری درپاريس اعلام کرد تاسيسات جديدی را که به شکلی مخفيانه و در کمک به برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ساخته شده، شناسايی کرده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:08 0:00
لینک مستقیم
سازمان مجاهدين خلق پیش از این هم از چندين سايت هسته‌ای ايران از جمله تاسيسات غنی سازی نظنز و راکتور آب سنگين اراک پرده برداشته بود.
در همين حال برخی ديگر از افشاگری‌های اين سازمان درباره فعاليت‌های محرمانه هسته‌ای ايران تا کنون از طرف آژانس بين المللی انرژی اتمی و يا کشورهای غربی تایيد نشده است.

مهدی ابريشمچی، از اعضای اين سازمان روز دوشنبه در پاريس به خبرگزاری‌ها گفت که اين سايت محرمانه «در داخل تونلی ۶۰۰ متری در دل کوهی در ۱۰ کيلومتری شهر مبارکه اصفهان و در درون مجتمع صنعتی نظامی هفت تير واقع است.»
شاهين قبادی، سخنگوی سازمان مجاهدين خلق در پاريس در گفت و گو با رادیو فردا می‌گويد سايت جديدی که ساخت آن حدود هشت سال پيش شروع شد، در ده کيلومتری شهر مبارکه و در منطقه نظامی هفت تير اصفهان قرار دارد.
برخی از رسانه‌های ايران از جمله خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ايرنا ،روز دوشنبه در واکنش به انتشار گزارش شورای ملی مقاومت، اين اقدام را همکاری مشترک اسرائيل با سازمان مجاهدين خلق خوانده و آن را گامی در جهت ناکام گذاشتن مذاکرات ژنو که در هفته جاری برگزار خواهد شد، دانسته‌اند.
دولت ايران و آژانس بين‌المللی انرژی اتمی تا کنون واکنشی رسمی به اين گزارش جديد درباره فعاليت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی نشان نداده‌اند.
XS
SM
MD
LG