لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۴

نگرانی مجلس از رعایت محرم و نامحرم در تلفن تصویری


سخنگوی کميسيون فرهنگی مجلس، حجت الاسلام سيدعلی طاهری، از دغدغه اعضای کميسيون فرهنگی در مورد خدمات جديد اپراتور تلفن همراه رايتل در زمينه مکالمات تصويری خبر داده است.

اين نماينده مجلس در گفتگو با خبرگزاری رسمی ايسنا گفته است:« اين موضوع در اعضای کميسيون و بخش های مذهبی و متدين جامعه ايجاد نگرانی کرده که آيا در انتقال تصاوير رعايت محرم و نا محرم و حريم خصوصی افراد می شود يا نه!». او گفته است که در ميان اعضای کميسيون فرهنگی در مورد مکالمات تصويری اپراتور جديد رايتل ابهاماتی وجود دارد و از مسئولان «مربوطه » خواسته است که برا ی رفع نگرانی اقدام کنند.

درپاسخ به اين ابراز نگرانی ها، شاهين آر پناهی مديرکل برند و ارتباطات رايتل، روز دوشنبه به خبر گزاری ايسنا گفته است که اين ارتباطات تصويری اولين بار نيست که ارائه می شود و پيش از اين هم از طريق اينترنت وجود داشته است.او ابراز اميدواری کرده که « آنهايی که دغدعه دارند» بدليل نداشتن اطلاعات « خود و ديگران از تکنولوژی جديد روز دنيا بی نصيب نکنند».

شاهين آر پناهی، ضمن ارائه توضيحاتی درباره فن آوری های نوين و ناگزير بودن استفاده از آنها گفته است که اين دغدغه برخی نماينگان مجلس «دغدغه ای است که می توان در ارتباط با هر فن آوری جديدی که وارد بازار می شود احساس کرد». او در باره نحوه استفاده از تلفن های همراه رايتل که امکان پخش تصوير را دارند، معتقد است که خود مشتر ک می تواند تماس را به صورت تصويری بر قرار نکند و به صورت صوتی پاسخ دهد.

سخنان سخنگوی کميسيون مجلس واکنش و انتقاد برخی نمايندگان مخالف اين نظر را در مجلس به دنبال داشته است.

ايرج عبدی يکی از اعصای کميسيون اجتماعی مجلس به روزنامه بهار گفته است که استفاده از سيم کارت های رايتل، دغدغه اکثريت نمايندگان مجلس نيست و اين موضوع «صرفا دغدغه شخصی برخی از افراد است».

اين نماينده مجلس با اشاره بر اينکه اين بحث به صورت کلی در مجلس مطرح نشده وبعيد هم هست که مطرح شود می گويد:« چون مشکلات ديگری در حال حاضر وجود دارند که بايد حل شوند يا حداقلی شوند. مشکلاتی مثل فقر، بيکاری و اعتياد».

علی صالحی، نماينده ديگر عضو کميسيون اجتماعی مجلس، به همين روزنامه گفته است:« ما با مشکلاتی روبروهستيم که از نگرانی برای عواقب استفاده از سيم کارت های رايتل مهم تر است». به گفته او اين موضوع در ميان مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه گم می شود.
XS
SM
MD
LG