لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۲

تجمع مخالفان جمهوری اسلامی در نیویورک


هوادران سازمان مجاهدین خلق در نیویورک
هوادران سازمان مجاهدین خلق در نیویورک
نیوشا بقراطی، خبرنگار اعزامی رادیو فردا به نیویورک از تجمع اعتراضی هواداران سازمان مجاهدین خلق مقابل مقر سازمان ملل گزارش می دهد:

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:24 0:00
لینک مستقیم

«امسال سازمان های حقوق بشری ترجیح دادند برنامه اعتراضی ترتیب ندهند. البته جمعیتی از گروه های اپوزیسیون برای اعتراض به جمهوری اسلامی گرد هم آمده بودند. برخی از معترضان شامل سلطنت طلبان و گروه های چپ گرا از جمله کمونیست کارگری بود که تعدادشان از چند ده نفر فراتر نمی رفت.

البته بزرگترین تجمع اعتراضی از سوی سازمان مجاهدین خلق سازماندهی شده بود. برخی از سیاستمداران راست گرای آمریکایی از جمله جان بولتون، نماینده جورج بوش در سازمان ملل، در میان هواداران مجاهدین حضور داشتند.

تعداد حضار را می توان (تا تنظیم این گزارش) بین دو تا سه هزار نفر تخمین زد. نکته قابل توجه حضور پررنگ و پرشمار افراد غیر ایرانی در این تجمع بود.

در صحبتی که با این افراد داشتم، می گفتند که نظری ندارم. در عین حال یک مرد سیاهپوست سالخورده ای که ساکسافون به گردن و کلاه زرد رنگ مجاهدین را بر سر داشت و همچنین سه نوجوان سیاهپوست گفتند که از طرف کلیسای خودشان و کشیشان به جمعیت پیوستند و اطلاع دقیقی از سازمان مجاهدین نداشتند. مجاهدین حاضر در محل توضیحی در مورد حضور افراد غیرایرانی حاضر در این تجمع ندادند و فقط گفتند هوادار هستند.»
XS
SM
MD
LG