لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۶

«کسانی که گفته اند خامنه ای هنگام تولد «يا علی» گفته، مزخرف می گويند»


علی اکبر ناطق نوری
علی اکبر ناطق نوری

علی اکبر ناطق نوری می گويد کسانی که گفته اند آيت الله خامنه ای هنگام تولد «يا علی» گفته است، مزخرف می گويند.

رييس پيشين مجلس شورای اسلامی که هم اکنون رييس بازرسی بيت رهبری است ،اين سخنان را در گفتگو با آخرين شماره نشريه «نگاه پنجشنبه» در تهران گفته است.

ناطق نوری گفته است: «اينکه کسی بيايد و بگويد وقتی مقام معظم رهبری به دنيا آمده قابله ايشان ناگهان الله اکبر گفته، برای اينکه ايشان وقتی به دنيا آمده گفته است يا علی، اين مزخرفات است و توهين به مقام معظم رهبری است.»

اگر چه ناطق نوری در مصاحبه خود با نشريه نگاه پنجشنبه نامی از کسی نبرده ، اما تنها کسی که به طور علنی گفته بود آيت الله خامنه ای هنگام تولد يا علی گفته ، حجت الاسلام محمد سعيدی امام جمعه موقت قم و توليت آستانه معصومه در قم است.

علی اکبر ناطق نوری می گويد بدون ذکر نام حجت الاسلام محمد سعيدی
می گويد وی به خاطر اين سخنانش از طرف بيت رهبری توبيخ شده است . ناطق نوری به زمان اين توبيخ اشاره ای نکرده ولی محمد سعيدی هم اکنون از طرف آيت الله خامنه ای دو سمت مهم در قم دارد . يکی امام جمعه موقت قم و ديگری نماينده ولی فقيه و توليت آستانه معصومه دومين زيارتگاه مهم شيعيان ايران، پس از آرامگاه امام هشتم شيعيان در مشهد.

البته ذکر چنين سخنانی درباره آيت الله خامنه ای فقط مختص به نماينده ولی فقيه و توليت آستانه معصومه نيست .محمد محمدی ری شهری ديگر نماينده ولی فقيه و توليت آستانه عبدالعظيم حسنی در شهر ری نيز به گفته امام مير احمد حاجاتی اما م جمعه موقت اهواز، از خود آيت الله خامنه ای شنيده که امام دوازدهم شيعيان در دوره رهبری وی ظهور خواهد کرد .
البته امام جمعه موقت اهواز به اين روايت اکتفا نمی کند و در فايلی صوتی که از وی منتشر شده می گويد خود وی مستقيم از يک روحانی شنيده که در ۴۰ سال پيش در اهواز فردی پيش بينی کرده که آيت الله خامنه ای رهبر ايران می شود.

چنين تعريف و تمجيد هايی از آيت الله خامنه ای در بين منصوبان وی در مواردی از سوی بيت رهبری تاييد نشده است.

به عنوان نمونه بيت رهبری، مستند «ظهور نزديک است» که در آن از آيت الله خامنه ای به عنوان سيد خراسانی يکی از ياران امام دوازدهم شيعيان نام برده شده بود تاييد نکرده است ولی اينکه حالا برخی مسولان جمهوری اسلامی از رهبر جمهوری اسلامی با عنوان سيد خراسانی ياد می کنند و با سکوت وی روبرو می شوند امری مستند است .

ضمن اينکه آيت الله مصباح يزدی از روحانيون نزديک به آيت الله خامنه ای نيز گفته است مراتب آيت الله خامنه ای حتی از سيد خراسانی نيز بالاتر است .از سوی ديگردر نيروهای مسلح ايران نيز مدت ها است ديگر به لفظ آيت الله العظمی خامنه ای اکتفا نمی شود و برابر ابلاغ های رسمی از وی با عنوان "امام خامنه ای" ياد می شود .

XS
SM
MD
LG