لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۴

بورس تحصیلی دانشگاه آکسفورد به نام ندا آقا سلطان


ندا آقا سلطان
ندا آقا سلطان
دانشگاه بریتانیایی آکسفورد در بيانيه ای اعلام کرد اين دانشگاه با بهره گيری از دو هديه سخاوتمندانه توانسته است يک بورس تحصيلی در رشته کارشناسی فلسفه به نام ندا آقا سلطان داير کند.

در ادامه اين بيانيه گفته می شود که ندا آقا سلطان دانشجوی ايرانی ۲۷ ساله در رشته فلسفه بود که در جريان تظاهرات اعتراضی به نتايج انتخابات رياست جمهوری ايران کشته شد.

پروفسور پل مادن از مديران دانشکده فلسفه دانشگاه آکسفورد در مورد اين بورسيه تحصيلی می گويد:«دانشگاه آکسفورد در رقابت با ساير مراکز آموزش عالی برای جذب دانشجويان مستعد و برجسته مشکلاتی دارد. اهدا مبالغی نظير اين به ما امکان می دهد که با داير کردن بورسيه هايی نظير بورسيه ندا آقا سلطان به جذب مغزهای جوان و مستعد که برای دانشگاه ما بسيار ضروری است ادامه دهيم.»

اين بورس شامل تمام هزينه های مالی مورد نياز برای تکميل دوره تحصيلی کارشناسی در رشته فلسفه است.

تمام دانشجويانی که توسط دانشگاه آکسفورد پذيرفته می شوند می توانند در گزينش برای دريافت اين بورس شرکت کنند اما در تعيين برنده اين بورسيه ارجحيت با دانشجويان ايرانی يا ايرانی تبار خواهد بود.

اولين برنده اين بورس يک دانشجوی دختر ايران به نام آريانه شاه ويسی است که اخيرا تحصيل در دانشکده فلسفه دانشگاه آکسفورد در رشته فلسفه فيزيک را آغاز کرده است.

آريانه شاه ويسی در اين مورد می گويد : «برای من يک افتخار بزرگ است که اولين دانشجو برنده هستم که به نام ندا آقا سلطان داير شده است. اين برای من معنای ويژه ای دارد چون من هم مثل ندا يک دانشجوی دختر ايرانی هستم که در رشته فلسفه تحصيل می کنم.»

وی افزود :«همراه با پذيرش اين بورس از صميم قلب به خانواده ندا تسليت گفته و اميدوارم که با موفقيت در تحصيلات خود در دانشگاه آکسفورد دين خود را به نام اين دختر شجاع و مستعد ادا کنم.»

در همین حال به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ايرنا، سفارت ایران در لندن، روز دوشنبه طی نامه ای به رييس دانشگاه آکسفورد «اقدام اين دانشگاه در تاسيس بورس تحصيلی فلسفه برای جذب دانشجويان ايرانی تحت نام يک خانم مقتول ابراز شگفتی کرد و اين اقدام را توام با انگيزه های کاملا سياسی خواند.»
XS
SM
MD
LG