لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۴

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ایران


وزير علوم به خبرنگاران گفت:«شما هم به زودی از اين شيوه سوال کردنتان، پشيمان می‌شويد.»
وزير علوم به خبرنگاران گفت:«شما هم به زودی از اين شيوه سوال کردنتان، پشيمان می‌شويد.»

روزنامه همبستگی، از طرح تعدادی از اعضای مجلس برا ی اخراج سفرای گروه ۱+۵‌‌ ‌ خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، برخی از اعضای مجلس درحال بررسی طرح اخراج سفرا ی کشورها ی گروه ۱+۵ از ايران هستند‌.


اين روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشت که با توجه به تصويب قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل، برخی نمايندگان طرح اخراج فوری سفرای کشورها ی ۱+۵ و طراحان پيش نويس قطعنامه اخير شورای امنيت ازايران را مطرح کرده‌اند.


مجلس شورای اسلامی، همچنين امروز طرح دو فوريتی خروج از معهده « ان تی پی » را در دستور کار خود قرار داده است.


روزنامه اعتماد ملی، از بيانيه جمعی از فعالان ملی - مذهبی درباره پرونده هسته‌ای ‌ خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، جمعی از فعالان ملی - مذهبی در بيانيه‌‌ ای ضمن حمايت از حق داشتن انرژی صلح ‌‌آميز هسته‌‌ای ايران، هشدار داده اند که مبادا پافشاری بر سر کسب يک حق مسلم، باعث ضررهایی شود که پرهيز از آنها هم حق مسلم ملت ايران است.


جمعی از فعالان ملی-مذهبی: برخوردار ی از سوخت هسته ا ی حق مسلم است، اما اين شعار پر سروصدا، نبايد منجر به فراموشی حقوق مسلم ديگر ملت ايران شود.

در اين بيانيه که به امضای عزت‌‌الله سحابی، حبيب ‌‌الله پيمان، بهاءالدين ادب، داود هرميداس باوند، محمد بسته‌‌نگار، حسين رفيعی، خسرو سيف، اعظم طالقانی، نظام‌‌الدين قهاری، علی‌‌اکبر معين‌‌فر و پرويز ورجاوند رسيده، تاکيد شده که برخورداری از سوخت هسته ا ی حق مسلم است، اما اين شعار پر سروصدا، نبايد منجر به فراموشی حقوق مسلم ديگر ملت ايران شود.



پشيمانی از نحوه سوال کردن


روزنامه سرمايه، اظهارات تازه وزير علوم درباره دانشجويان ستاره دار را منعکس کرده، و نوشت که وزير علوم سخنان درج شده در خبرگزاری فارس را تکذيب کرده است .


به نوشته اين روزنامه، محمد مهدی زاهدی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت «دانشجويان رد صلاحيت شده، سابقه سوءاخلاقی ندارند»، با اين حال او احتمال چنين موردی را نيز رد نکرده و گفت: «ممکن است بين آن‌ها موردی از اين قضيه باشد اما من به هيچ عنوان در جلسه‌ام با تشکل‌ها ی دانشجویی، اين موضوع را عنوان نکرده بودم.»


به نوشته سرمايه، خبرنگارانی که از وزير علوم درباره وارد کردن اتهامات غير اخلاقی به دانشجويان ستاره دار سوال کردند، با واکنش تند او مواجه شدند، تا جايی که وزير خطاب به خبرنگاران گفت:«شما هم به زودی از اين شيوه سوال کردنتان، پشيمان می‌شويد.»



روزنامه ايران، سخنان وزير ارشاد درباره فعاليت های يک سال اخير اين وزارتخانه را منعکس کرده و از قول حسين صفار هرندی نوشت، که دلسوزان ديگر کتابی را نمی بينند که در صفحات آن مطالب مستهجن وجود داشته باشد.



صفار هرندی: دلسوزان ديگر کتابی را نمی بينند که در صفحات آن مطالب مستهجن وجود داشته باشد.

وزير ارشاد همچنين گفت: «ما کار خاصی نکرده ايم که بخواهيم برای مطبوعات و اهالی کتاب محدوديت ايجاد کنيم.»


به نوشته ايران، وزير ارشاد در پاسخ به اعتراض های مطرح شده نسبت به ايجاد محدوديت های تازه در حوزه فرهنگ،گفت: «وقتی در حوزه فرهنگ دعوت به قانون مداری می کنيم عده ای داد می زنند که اختناق در کشور ايجاد شده و دعوت به قانون را معادل با اختناق می دانند و اين به دليل عادت و شلختگی است که در دوره های قبل ايجاد شده است.»


به نوشته ايران، وزير ارشاد درباره پوشش و آرايش کارمندان دولت نيز ضمن تايید سطحی برای برخورد با کارمندان گفت که آرايش زنان و مردان کارمند بايد متناسب با آن باشد که در يک اداره حضور پيدا می کنند، نه مانند اين که می خواهند در يک مجلس عروسی شرکت کنند.



برنامه توسعه چهارم


روزنامه همشهری، از تاخير دولت در ارائه گزارش نظارتی اولين سال اجرای برنامه چهارم توسعه خبر داده است.



به نوشته اين روزنامه، ریيس مجلس هفتم، اواسط آذرماه در نامه‌ای خطاب به رییس جمهوری اسلامی از وی خواسته بود که تا پايان آذرماه اولين گزارش نظارتی برنامه چهارم توسعه را به مجلس تقديم کند که تاکنون اين اقدام رخ نداده است.


همشهری ، تغييرات دو ماه اخير در سازمان مديريت و برنامه‌ريز ی را عامل اصلی ايجاد تاخير در ارائه اين گزارش، معرفی کرده است.


روزنامه کارگزاران، در خبر کوتاهی از حواشی مجلس نوشت که سازمان خدمات پس از فروش سايپا يک دوره آشنايی با خودرو زانتيا برای نمايندگان در نظر گرفته است.


.به نوشته اين روزنامه، در يک اطلاعيه که از سوی اداره آموزش مجلس به تابلو اطلاعات در راهروی پارلمان نصب شده، نوشته شده که سازمان خدمات پس از فروش سايپا دوره يک روزه آشنايی با خودرو زانتيا را برای نمايندگان در نظر گرفته است.


« استمداد از ریيس قوه قضایيه»


روزنامه رسالت، در يادداشتی با عنوان« استمداد از ریيس قوه قضایيه» با اشاره به دستگيری مردی که به چند کودک تجاوز کرده، خواستارتشکيل مجتمع قضايی ويژه‌ جرايم ناموسی شده است.


رسالت، همچنين به وکلا توصيه کرده که به هيچ وجه وکالت متهمان جرايم ناموسی را بر عهده نگيرند.



روزنامه کيهان، از اعدام سه متهم به شرارت در زاهدان خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، محمد شه بخش، چنگيز نارويی و علی باقری اسامی سه محکوم به اعدامی است که از سوی دادگاه انقلاب زاهدان مفسد فی الارض شناخته و حکم اعدامشان اجرا شده، نامبرده است.


به نوشته روزنامه اعتماد ، در پی ديدار جمعی از نمايندگان با رییس قوه قضایيه، طرح ادغام کانون وکلا در قوه قضایيه به تعليق در آمده است.


به نوشته اين روزنامه، در پی گسترش اعتراضات نسبت به طرح دوفوريتی تعدادی از نمايندگان مجلس برای ادغام کانون های وکلا در قوه قضائيه،شنبه شب تعدادی از نمايندگان مجلس با آيت الله هاشمی شاهرودی ديدار کرده و تصميم گرفته اند تا به منظور انجام کار کارشناسی بيشتر، اين طرح در جلسه علنی مجلس مطرح نشود.


XS
SM
MD
LG