لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۱

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ایران


فرمانده نیروی انتظامی:ايران با يک« اپيدمی اجتماعی به نام بی حجابی» مواجه است.
فرمانده نیروی انتظامی:ايران با يک« اپيدمی اجتماعی به نام بی حجابی» مواجه است.

به نوشته روزنامه همبستگی ، بهزاد نبوی، نايب رييس مجلس ششم، گفته است که اصلاح طلبان با امکانات نابرابر، و مردمی نااميد در انتخابات شرکت کرده اند.


آقای نبوی ضمن هشدار درباره دخالت سازمان يافته در انتخابات شوراها و خبرگان گفت که راست گرايان در سه انتخابات اخير با استفاده از ابزار حزب پادگانی نتيجه انتخابات را تغيير داده اند.



جناح راست در يک طرح انتخاباتی به نام بصيرت، هر يک از افراد حزب پادگانی را موظف کرده تا ۱۰ نفر را پای صندوق رای ببرد، تا به کانديداهای مورد نظر رای بدهند.
بهزاد نبوی

همبستگی از قول نبوی نوشت: جناح راست در يک طرح انتخاباتی به نام بصيرت، هر يک از افراد حزب پادگانی را موظف کرده تا ۱۰ نفر را پای صندوق رای ببرد، تا به کانديداهای مورد نظر رای بدهند.


به گفته نايب رييس مجلس ششم، اين طرح به طور رسمی از سوی يک نهاد نظامی به اعضايش در جريان انتخابات مجلس هفتم و رياست جمهوری سال ۸۴ ابلاغ شده بود.


روزنامه صاحب قلم، از درخواست آزادی مشروط برای عباس دلدار يکی از زندانيان حوادث کوی دانشگاه در سال ۷۸ خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، وکيل مدافع اين زندانی سياسی گفت که درخواست آزادی مشروط موکلش را به شعبه شش دادگاه انقلاب ارسال کرده است.


محمدرضا فقيهی گفته با توجه به اينکه عباس دلدار هفت سال و نيم در زندان بوده، مي تواند مشمول برخورداری از آزادی مشروط شود.


آقای فقيهی روز گذشته نيز از احتمال آزادی مشروط مهرداد لهراسبی، يکی ديگر از زندانيان سياسی خبر داده بود که از تيرماه ۷۸ تاکنون در زندان به سر می برد.


توقف فروش سیم کارت های دولتی موبایل


روزنامه سرمايه، خبر داد که از سال آينده فروش سيم کارت های دولتی موبايل متوقف خواهد شد.


به نوشته اين روزنامه، رمضانعلی صادق زاده، رييس کميته مخابرات مجلس اعلام کرد که پيمانکاران عمومی مخابرات برای پنج ميليون خط قرارداد داشتند اما سال گذشته مخابرات با توسعه هفت ميليونی خط روبه رو بوده و بنابراين برای سال آينده شرکت مخابرات توسعه نمي يابد و ثبت نام برای سيم کارت ها نيز متوقف خواهد شد.


«اپیدمی بی حجابی»


روزنامه رسالت، از قول فرمانده نيروی انتظامی نوشت که درهشت ماه اول سال،ماموران انتظامی به يک


حدود۶۰۰ هزاربدحجاب در کشور وجود دارد، و به همين خاطر ايران با يک« اپيدمی اجتماعی به نام بی حجابی» مواجه است.
سرداراحمدی مقدم

ميليون و ۳۰۰ هزار زن بی حجاب تذکر داده اند. احمدی مقدم گفته که اگرنصف اين موارد را هم جدی حساب کند، حدود۶۰۰ هزاربدحجاب در کشور وجود دارد، و به همين خاطر اعلام کرده که ايران با يک« اپيدمی اجتماعی به نام بی حجابی» مواجه است.


فرمانده نيروی انتظامی در عين حال کليه نا امنی های اجتماعی در کشور را به نيروهای بيگانه و خارج از کشور نسبت داده و ادعا کرده که دستگاه های اطلاعاتی آمريکا واسرایيل درمرزهای شمالی کشورمان فعال هستند ودربقيه مرزها هم حضورفيزيکی دارند.


قتل مرموز


روزنامه های امروز خبر قتل مشکوک مردی را منتشر کردند که به خاطر مدرسه سازی به عنوان چهره ماندگار معرفی شده بود.


روزنامه ايران قربانی را غلامرضا مردانی آذر معرفی کرده است.


به نوشته اين روزنامه، ماموران پليس، جنازه او را در شرکت آسانسور سازيش و در حالی يافته اند که دهانش با چسب بسته شده بود.ايران نوشته که پليس با توجه به مرتب بودن و عدم وجود آثاری از سرقت، انگيزه قتل اين خير مدرسه ساز را مرموز اعلام کرده اند.


مسجدی در طبس


روزنامه کيهان، از افتتاح مسجدی با عنوان مسجد شکر در محل سقوط هلکوپترهای امريکايی در صحرای طبس خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، تيپ ۱۸ الغدير سپاه يزد ساخت اين مسجد را در محل سقوط هلکوپترهای امريکایی در صحرای طبس در سال ۵۸ را بر عهده داشته است.


«نظام پرستاری در کما»


روزنامه قدس در گزارشی با عنوان نظام پرستاری در کما، نوشته که نتايج انتخابات صنفی پرستاران پس از گذشت بيش از يک ماه هنوز اعلام نشده است.


اين روزنامه همچنين در گزارش خود عنوان کرده که وزارت بهداشت مطالبات پرستاران را به رغم اعتراض و نارضايی فراوان آنها هم چنان بدون پاسخ گذاشته است.


اخراج دسته جمعی


روزنامه اعتماد ملی، از اخراج دسته جمعی در وزارت رفاه خبر داده، و نوشته به دستور وزيررفاه ۱۰۰ نفر از نيروهای خدماتی اين وزارتخانه اخراج شده اند.اين روزنامه، به نقل از يکی از کارگران اخراجی اين وزارتخانه نوشته که عبدالرضا مصری در يکی از نخستين اقدامات خود، دستور اخراج اين کارگران را بدون پرداخت حقوق بيمه ای و سنواتی صادر کرده است.


روزنامه حيات نو اقتصادی، خبر داد که سه روز پس از آغاز تبليغات انتخاباتی،۱۷ تن از نامزدان نزديک به اصلاح طلبان در شهرهای رشت و کرمانشاه رد صلاحيت شده اند. به نوشته اين روزنامه، فرماندار رشت گفته که اين رد صلاحيت ها از طرف استانداری صورت گرفته است.


کارگران معترض


به نوشته روزنامه اعتماد کارگران معترض قزوين جاده اصلی شهر صنعتی البرز را بستند.
به نوشته اين روزنامه، ده ها تن از کارگران معترض شرکت نساجی «پوشينه بافت» قزوين از ساعات اوليه صبح ديروز جاده های اصلی شهر صنعتی البرز به قزوين را بسته و خواستار رسيدگی مسوولان به مشکلات خود شدند. کارگران «پوشينه بافت» قزوين به دنبال واگذاری اين واحد از ماه ها قبل در بلاتکليفی به سر می برند.


XS
SM
MD
LG