لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۱

روزنامه های پنج شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۹


روزنامه تهران امروز گزارشی از افزايش قيمت برق ، بنزين و گاز به روايت دو وزير نيرو و نفت منتشر کرده و نوشته « در صورت آزادسازی قيمت‌ها، نرخ واقعی بنزين ۷۰۰ تومان » ، « قيمت برق ۲.۵ برابر » و « قيمت گاز ۱۰ برابر » می شود.

به نوشته اين روزنامه نوشته روز چهارشنبه وزير نيرو از پيشنهاد بيش از ۲.۵ برابر شدن قيمت هر کيلو وات ساعت برق در راستای هدفمندی يارانه‌ها خبر داد و اعلام کرد که « در قانون هدفمند کردن يارانه‌ها پيش بينی شده راندمان نيروگاه‌ها به ۴۵ درصد و تلفات شبکه برق از ۱۸ درصد به ۱۴ درصد کاهش يابد. »

وزير نيرو در خصوص رقم پيشنهادی وزارت نيرو خصوص قيمت برق گفته که پيشنهاد وزارت نيرو به ازای هر کيلووات ساعت ۴۳‌تومان به جای ۱۶ تومان کنونی است و البته تاکيد کرده که ۴۳ تومان برای هر کيلو وات برق تنها قيمت تبديل انرژی بوده و قيمت سوخت نيز به آن اضافه خواهد شد.

روزنامه تهران امروز همچنين با اشاره به تاکيد وزير نفت برای افزايش ۱۰ برابری قيمت گاز نوشته که وی تاکيد کرده که در صورت آزادسازی قيمت ها، نرخ واقعی بنزين هم ۷۰۰ تومان است.

به نوشته اين روزنامه مسعود ميرکاظمی روز چهارشنبه و در حاشيه جلسه دولت با اشاره به اينکه قيمت گاز در بازارهای بين‌المللی حداقل ۳۷۰ تا ۴۰۰ تومان بر حسب هر مترمکعب است از پيشنهاد خود برای افزايش قيمت گاز تا ۹۰ تومان برای هر مترمکعب دفاع کرد.

«ساخت فيلم عليه نظام » اتهام جعفر پناهی

روزنامه بهار دفاع وزير ارشاد اسلامی از تداوم بازداشت جعفر پناهی فيلمساز شهير ايرانی را مورد توجه قرار داده و نوشته « اين روزها در همه محافل سينمايی بحث دستگيری سينمايی ها و به خصوص جعفر پناهی داغ است و اين بازداشت ها عکس العمل های گوناگونی را در پی داشته است. »

به نوشته اين روزنامه « از نامه های جداگانه سينمايی ها گرفته تا پيگيری های خانه سينما و مطرح کردن بحث شفاف سازی اتهام اين سينمايی ها در نشست سال جديد مديرعامل خانه سينما حکايت از اين دارد که تمامی سينما خواستار آزادی هرچه سريع تر اين چهره های سينمايی هستند.» اما وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در اين باره گفته که «ما موضوع دستگيری آقای پناهی را پيگيری کرديم و آنها نيز توضيح دادند اين موضوع يک مساله امنيتی است.»

روزنامه بهار در ادامه نوشته که محمد حسينی با اشاره به اظهارات مسوولان قضايی و امنيتی گفته که آقای پناهی « در حال ساخت فيلمی عليه نظام و بحث های مربوط به حوادث اخير بوده » ادعا کرده کهفيم در دست ساخت اين کارگردان سينما « به مسائل بعد از انتخابات دامن زده است.»

تصويب تحقيق و تفحص از مبارزه با قاچاق کالا در مجلس

روزنامه جام جم از موافقت مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقيق و تفحص از نحوه مبارزه با قاچاق کالا در کشور خبر داده است.

به نوشته اين روزنامه اعضای مجلس روز چهارشنبه با رای مثبت به درخواست تقاضای تحقيق و تفحص علی‌اکبر اوليا، نماينده يزد درخصوص نحوه مبارزه با قاچاق کالا در صحن علنی موافقت کردند تا مجلس « دليل رخنه کالاهای خارجی در کشور و عدم رقابت توليدکنندگان داخلی » را مورد بررسی قرار دهد.

روزنامه جام جم به نقل از علی اکبر اولياء درباره دلايل ارائه اين درخواست نوشته « ناهماهنگی‌هايی درخصوص عملکرد دستگاه‌‌های مختلف برای قاچاق کالا در کشور وجود دارد و ساز و کار فعلی درباره مبارزه با اين پديده پاسخگو نيست که بايد اقدامات جدی‌تری صورت گيرد. »

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تحت نظر محمود احمدی نژاد اداره می شود و از زمان به قدرت رسيدن وی تاکنون ۴ بار دبير اين ستاد از سوی رييس دولت تغيير کرده است.

اعدام ۴ نفر در بابلسر و ماهشهر

روزنامه کيهان از اعدام ۳ نفر در بابلسر در ملاء عام و يک نفر در ماهشهر طی روز چهارشنبه خبر داده است.

اين روزنامه اتهام ۳ نفری را که بابلسر اعدام شده اند « تجاوز به عنف » عنوان کرده و نوشته اين متهمان که ۲۴،۲۵ و ۳۰ سال سن داشتند سال گذشته به اتهام « اغفال زنان » دستگير و از سوی دادگاه کيفری مازندران به اعدام محکوم شدند.

اعدام اين ۳ نفر به نوشته اين روزنامه در ميدان بسيج شهر بابلسر و در ملاء عام با حضور دادستان و فرمانده نيروی انتظامی صورت گرفته است.

کيهان همچنين از قول رضا ابوالحسنی دادستان ماهشهر خبر داده که يک نفر به نام عدنان آل بوعلی به دليل داشتن سابقه مکرر سرقت تحت عنوان « شرارت » روز چهارشنبه در اين شهر اعدام شده است.

دادستان ماهشهر همچنين گفته که حکم اعدام اين متهم از مدت ها پيش قطعی شده بود اما بنا به دلايلی اجرا نمی شد اما با پيگيری های رئيس کل دادگستری استان خوزستان، مجوز اجرای اين حکم از رئيس قوه قضائيه اخذ و روز چهارشنبه وی اعدام شد.
XS
SM
MD
LG