لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۵

کره شمالی: قادر به حمله موشکی به خاک آمریکا هستیم


برنامه موشکی کره شمالی مدت‌هاست که باعث نگرانی کره جنوبی و هم‌پیمانان این کشور شده است.
برنامه موشکی کره شمالی مدت‌هاست که باعث نگرانی کره جنوبی و هم‌پیمانان این کشور شده است.
کره شمالی روز سه شنبه، ۱۸ مهر، اعلام کرد «نيروهای موشکی راهبردی» اين کشور از توانايی حمله به خاک ايالات متحده برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کره شمالی اين موضوع را دو روز پس از اعلام توافق موشکی سئول و واشينگتن برای سه برابر کردن برد موشک های کره جنوبی، اعلام کرده است. سه برابر کردن برد موشک های کره جنوبی، به معنای آن است که سئول می تواند تمامی نقاط خاک کشور کره شمالی را مورد هدف قرار دهد.

این توافق خشم کره شمالی و چین، حامی اصلی پیونگ یانگ را برانگیخته است.

وزارت خارجه چین دوشنبه به خبرگزاری ها گفت که پکن خواستار حل مشکلات منطقه از طریق گفتگو و مذاکره است و نه برخورد نظامی.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز به نقل از سخنگوی کميسيون دفاع ملی اين کشور اعلام کرد موشک های پيونگ يانگ قادر به هدف قراردادن نيروهای دشمن در شبه جزيره کره، ژاپن، و حتی خاک آمريکا هستند. وی افزود «ما در مقابل هر دشمنی می توانیم مقابله کنیم: موشک در مقابل موشک، بمب اتمی در مقابل بمب اتمی.»

به نوشته روزنامه بریتانیایی دیلی تلگراف، کره شمالی برای تولید موشک های قاره‌پیما تلاش می کند ولی شواهدی در دست نیست که موفق به تولید آن شده باشد.

پرتاب آزمایشی یک موشک قاره‌پیما در ماه آوریل در یکصدمین ساگرد تولد کیم ایل سونگ، بنیان‌گذار کره شمالی با شکست روبرو شد.

کاخ سفید در این مورد اعلام کرد که کره‌ شمالی، حتی با وجود ناکامی در پرتاب این موشک، همچنان خطری برای امنیت منطقه به شمار می‌رود و تأکید کرد که پیونگ یانگ با این اقدام قطعنامه‌های شورای امنیت در خصوص ممنوعیت کره شمالی برای توسعه و ساخت فناوری‌های مربوط به موشک دوربرد را نقض کرده است.

برنامه موشکی کره شمالی مدت‌هاست که باعث نگرانی کره جنوبی و هم‌پیمانان این کشور شده است. دوستان کره شمالی مانند چین و روسیه هم به برنامه موشکی کره شمالی انتقاد دارند و از این کشور خواسته‌اند برنامه‌های دست‌یابی به موشک‌های قاره‌پیما را دنبال نکند.

کره‌ شمالی، پیشتر در مقابل انتقاد‌ها به پرتاب موشک دوربرد خود، اعلام کرده بود که این موشک برای قرار دادن یک ماهواره هواشناسی در مدار زمین مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد نظامی نخواهد داشت.
XS
SM
MD
LG