لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۲

میهمانان نوجوان در مراسم تحلیف اوباما


باراک اوباما در میان دانش آموزان مدرسه ای در آمریکا. (عکس:Afp)
باراک اوباما در میان دانش آموزان مدرسه ای در آمریکا. (عکس:Afp)
باراک اوباما از گروهی از نوجوانان محروم مدرسه «ران کلارک» دعوت کرده است تا با حضور در مراسم تحليف، ترانه ای نيز اجرا کنند.
روز دوشنبه، که در آمريکا روز يادبود مارتين لوترکينگ نام دارد و آمريکاييان به کارهای عام المنفعه ميپردازند، باراک اوباما از مدرسه ران کلارک در شهر آتلانتا، ايالت جرجيا، بازديد کرد.

آقای اوباما در آن ديدار ضمن کمک به کارهای مدرسه، مانند نقاشی ديوارها، با نوجوانان مدرسه ران کلارک به گفت وگو پرداخت.

ران کلارک معلم سفيدپوستی است که زندگی خود را وقف آموزش کودکان و نوجوانان سياهپوست در محلات فقيرنشين، از جمله هارلم در نيويورک، کرده است.

چند روز پيش بود که خبری باورنکردنی به دانش آموزان مدرسه ران کلارک رسيد: رئيس جمهوری منتخب از آنها دعوت کرد که در جشن پس از مراسم تحليف شرکت کنند و ترانه جديد خود را با نام «اوبامای عزيز» بخوانند.

اين گروه خوانندگان نوجوان علاوه بر اجرای برنامه مخصوص در مراسم تحليف، در چهار ضيافت ديگر نيز که امشب در شهر واشينگتن برگزار ميشود نيز شرکت خواهند کرد.

اين دانش آموزان در يکی از برنامه های امشب به همراه آشر، هنرمند معروف آر اند بی، و همچنين پتی لابل به روی صحنه خواهند رفت.

اپرا وينفری، مجری برنامه معروف تلويزيونی، ران کلارک را که به يکی از برنامه های خود دعوت کرد و در پايان آن برنامه وی را «يک پديده حيرت انگيز اجتماعی» خواند.

در همان برنامه اپرا وينفری بود که دانش آموزان مدرسه ران کلارک روی صحنه آمدند و آهنگی را که برای انتخاب باراک اوباما تهيه کرده بودند خواندند.

از آن پس ترانه انتخابات به عنوان پرطرفدارترين ترانه روز در اينترنت به ثبت رسيد و دانش آموزان ران کلارک بسيار معروف شدند. آنها تاکنون به شهرهای مختلف آمريکا دعوت شدهاند تا به اجرای اين ترانه بپردازند.

مدرسه ران کلارک مؤسسه آموزشی و غيرانتفاعی است که از شيوه های خاصی برای آموزش دانش آموزان خود استفاده ميکند.

اين مدرسه در سال ۲۰۰۷ پايه گذاری شده است و با به کارگيری تکنيک های ويژهای که خود آقای کلارک ابداع کرده است، در ارتقای سطح علمی دانش آموزان ميکوشد.

همچنين در اين مدرسه کوشش بر اين است که استعدادهای هنری دانشآموزان کشف و شکوفا شود و آنها در طول دوران تحصيل فرصتی بيابند تا به مناطق مختلف جهان سفر کنند.

ران کلارک هزينه ساخت اين مدرسه را از عوايد دو کتاب پرفروش خود در باره آموزش به آموزگاران برای استفاده از شيوه های نوين در آموزش کودکان محروم از مزايای اجتماعی تأمين کرد.
XS
SM
MD
LG