لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۸

مادريد درپی اختاپوس «پيشگو»


مقامات باغ وحش و آکواريوم اسپانيا اعلام کرده اند که حاضرند برای انتقال پل اختاپوس «پيشگو» به مادريد با هر شرايطی موافقت کنند.

پل اختاپوسی است که در جام جهانی امسال نتيجه تمام بازی های تيم ملی آلمان را به درستی پيش بينی کرد. يکی از اين مسابقات در مرحله نيمه نهايی در برابر اسپانيا بود.

در عين حال پل نتيجه فينال جام جهانی را هم به درستی پيش بينی کرده بود که در طی آن اسپانيا تيم هلند را يک بر صفر شکست داد.
به نوشته روزنامه گاردين انتقال اين اختاپوس از آلمان به مادريد ممکن است جنجالی و پر سر و صدا ترين داستان انتقال های ورزشی و فوتبال در تابستان امسال باشد.

بخش آکواريوم باغ وحش مادريد اعلام کرده که حاضر است به هر گونه پيشنهاد ديگری که برای خريد پل اختاپوس مطرح شده است بيافزايد. باغ وحش مادريد مطمئن است که پل اختاپوس پيشگو اکنون چنان معروف شده که وجود او در هر نقطه ای می تواند بازديد کنندگان فراوانی را به خود جلب کند.

پل اختاپوس اکنون در باغ وحش دريايی شهر اوبرهاوزن در آلمان زندگی می کند. مقامات اين باغ وحش در پايان مسابقات جام جهانی اعلام کردند که پل بازنشسته شده و از اين به بعد ديگر کار پيشگويی مسابقات را انجام نمی دهد. ظاهرا در مذاکرات برای آوردن پل به مادريد موضوع پول مطرح شنده و باغ وحش مادريد می گويد که سعی دارد از طريق معاوضه جانداران اين معامله را انجام دهد.

به نوشته روزنامه گاردين يک سخنگوی باغ وحش مادريد امروز اظهار اميدواری کرد که پل اختاپوس تا چند روز ديگر به مادريد خواهد آمد. در عين حال از روی صحبت های اين سخنگو می توان حدس زد که باغ وحش مادريد برای خريد پل هم معاوضه جانداران و هم پرداخت پول نقد را در نظر دارد.

سخنگوی باغ وحش مادريد گفت که با اين اختاپوس در مادريد در نهايت مهربانی و توجه رفتار خواهد شد چون اکنون اين اختاپوس با پيش بينی پيروزی اسپانيا در جام جهانی مثل گنجينه های ملی اين کشور محسوب می شود.

پل اختاپوس امسال نتايج تمام شش مسابقه تيم آلمان را به درستی پيش بينی کرد.

در جام ملت های اروپا البته دقت وی کمتر بود و از مجموع ۶ مسابقه دو مورد را نادرست پيش بينی کرده بود. در طول مسابقات جام جهانی و بخصوص با پيش بينی مسابقه فينال پل به يک پديده مهم رسانه ای و خبر ساز بدل شد. در روزهای آخر جام جهانی او در شبکه تويتر حتی از شکيرا و کريستيانو رونالدو نيز بالاتر قرار داشت.

يک شرکت برزيلی در همين چند روز اخير يک نرم افزار برای تلفن های آيفون درست کرده که از روی هنرنمايی هايی پل اختاپوس نمونه برداری شده است. در اين نرم افزار که نام آن « از اختاپوس بپرسيد» است سئوال هال ۵۰- ۵۰ مطرح می شوند و بعد يک کارتون اختاپوس پاسخ درست را انتخاب می کند.
XS
SM
MD
LG