لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۵

نگرانی از وضعیت سلامتی محمد اوليايی فرد


محمد اوليايی فر
محمد اوليايی فر
محمد اوليايی فرد، وکيل دادگستری و حقوقدان که از شش ماه پيش در زندان اوين است در وضعيت جسمانی نامساعدی به سر می برد.

شيوا طاقتی يکی از وکلای مدافع آقای اوليايی فرد در گفتگويی با راديو فردا می گويد: «آقای اوليايی فرد اکنون در بهداری زندان اوين بستری شده و آزمايشاتی از ايشان به عمل آمده است، اما هنوز سرطان خونش تاييد نشده و پزشکان آقای اوليايی فرد جوابی به ما نداده اند.

از ايشان نمونه برداری و ام. آر.آی شده و وضعيت جسمانيش زياد مساعد نيست، غدد لنفاويش متورم شده است. ولی هنوز به طور قطعی تاييد نشده که بيماری ايشان سرطان است.»

خانم طاقتی! شما به عنوان يکی از وکلای آقای اوليايی فرد برای انتقال ايشان به بيمارستان يا گرفتن مرخصی برای معالجه خارج از زندان اقدامی انجام داده ايد؟

بله، تقاضای مرخصی استعلاجی برای ايشان کرده ايم. آقای پيرعباس، قاضی پرونده، با اين مرخصی موافقت کرده است اما هنوز از طرف زندان اوين جوابی در اين رابطه به ما داده نشده است. قرار است هفته آينده در اين باره جواب قطعی به ما بدهند.

آخرين بار که شما يا خانواده آقای اوليايی فرد با ايشان ملاقات کرده ايد چه زمانی بود و ايشان در چه وضعی بود؟

دوشنبه گذشته خانواده آقای اوليايی فرد با ايشان ملاقات حضوری داشتند که وضعيت جسمانيش زياد مساعد نبوده و اکنون هم در بهداری زندان اوين بستری است، ولی خانواده اجازه ملاقات دارند.

به عنوان يک حقوقدان بگوييد در اين گونه موارد، زندانی بيمار چه حقوقی دارد و چه امکاناتی بايد در اختيار داشته باشد؟

در حال حاضر ايشان در بهداری مورد مداوا قرار می گيرد، يعنی طوری نيست که به ايشان رسيدگی نشود و اميدواريم که با مرخصی استعلاجی آقای اوليايی فر موافقت کنند.

وضعيت پرونده ايشان چگونه است و آيا حکمی صادرکرده اند؟


حکم ايشان صادر شده که شش سال حبس تعزيری است و ايشان در حال گذراندن دوران محکوميت خود است. آقای اوليايی فرد شش ماه از محکوميتش را گذرانده و ما تقاضای آزادی مشروط برای ايشان داده ايم، اما هنوز به ما جوابی نداده اند وموافقتشان را اعلام نکرده اند.

اتهام آقای اوليايی فرد چه بوده است؟

ايشان به اتهام تبليغ عليه نظام در حال حاضر دوران محکوميت خود را می گذراند.
XS
SM
MD
LG