لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۳۸

نخستین مدال های طلا به جمهوری چک و چین رسید


رقابتهای ورزشی در المپيک پکن روز شنبه به طور کامل آغاز شد. (عکس: AFP)
رقابتهای ورزشی در المپيک پکن روز شنبه به طور کامل آغاز شد. (عکس: AFP)

کاترينا امونس، ۲۴ ساله، بانوی تير انداز از جمهوری چک، نخستين مدال طلای بازی های المپيک پکن را در رشته ۱۰ متر تير اندازی با تفنگ بادی به خود اختصاص داد و موفق به بر جای گذاشتن رکوردی جديد شد.


کاترينا امونس در المپيک آتن در سال ۲۰۰۴ نيز شرکت داشته و موفق به دريافت مدال برنز شده بود.


وی در اين مسابقات با يک تيرانداز آمريکايی به نام مت امونس آشنا شد و پس از مدتی با وی ازدواج کرد. خانم امونس پيش از ازدواج به نام کاترينا کورکوا در مسابقات شرکت می کرد.


به گزارش رويترز، کاترينا امونس که در دور اول مسابقات به ۴۰۰ امتياز دست يافته بود، در فينال تقربيا هيچ اشتباهی نداشت و ۵۰۳ امتياز را از آن خود ساخت و رکورد جديدی ثبت کرد.


خانم امونس در مسابقات جهانی تيراندازی سال ۲۰۰۲ نيز موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بود.


ليوبوف گالکينا از روسيه با کسب ۵۰۲ امتياز در مقام دوم ايستاد و مدال برنز نيز به يک ورزشکار اهل کراسی رسيد.


بازنده بزرگ اين مسابقه، دو لی چينی بود که در مکان پنجم جای گرفت. وی در المپيک آتن مدال طلا را از آن خود کرد و اميدوار بود نخستين مدال طلای المپيک چين را بدست آورد.


خانم امونس به رويترز گفت: « من در طول مسابقه به شدت عصبی بودم. کار بسيار سختی بود.»


دقايقی پس از پيروزی اين ورزشکار، در رشته وزنه برداری زنان، چين سينسا، يک وزنه بردار چينی در وزن ۴۸ کيلوگرم ، نخستين مدال طلا را برای کشورش دريافت کرد.


اين وزنه بردار چينی که قهرمان مسابقات سال ۲۰۰۷ آسيا و جهان بوده ، روز شنبه، با بلند گردن در مجموع ۲۱۲ کيلوگرم موفق به ثبت رکورد جديدی در المپيک شد.


رقابتهای ورزشی در المپيک پکن روز شنبه به طور کامل آغاز شد.


بيش از ۸۰ تن از رهبران کشورهای جهان شامگاه جمعه در مراسم گشايش بازی ها که در استاديوم ملی چين موسوم به «آشيانه پرنده» در پکن برگزار شد، حضور يافتند.


در بازی های المپيک پکن که تا دو هفته ديگر ادامه خواهد داشت، نزديک به ۱۱ هزار ورزشکار از ۲۰۰ کشور جهان در ۲۸ رشته ورزشی، با يکديگر رقابت می کنند.


XS
SM
MD
LG