لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۳

«پرفروشترین» بیسکویت جهان صد ساله شد


صد سال پیش در چنین روزهایی بیسکویت‌های شکلاتی ساندویچ مانندی به نام «اورئو» (Oreo) در کارخانه‌های شرکت بیسکوئیت سازی ملی واقع در بازار «چلسی» در محله «منهتن» شهر نیویورک متولد شد. اوایل این بیسکویت‌ها در قوطی‌های حلبی کوچک و به قیمت سی سنت برای یک بسته نیم کیلویی به بازار عرضه شد.

روزنامه فرانسوی لوموند «اورئو» را پرفروشترین بیسکویت جهان می خواند.

براساس اطلاعاتی شرکت «نابیسکو» صاحب قبلی این محصول منتشر کرده‌است اولین بار
این بیسکویت‌های شکلاتی در یک بقالی در «نیوجرزی» واقع در حومه شهر نیویورک به فروش گذاشته شد.

فیلم تبلیغاتی اورئو از سایت روزنامه لوموند



از آن زمان تاکنون این محصول در بازار خوراکی‌ها و تنقلات آمریکا و به مرور در سایر کشورهای جهان شهرت و محبوبیت فراوانی پیدا کرده‌است.

امروزه این نوع بیسکویت شکلاتی با لایه‌ای از خامه را می‌توان در صد کشور جهان، از مالزی و تایوان گرفته تا مراکش و آرژانتین در بسیاری از بقالی‌ها و سوپرمارکت‌ها خریداری کرد. هیچ بیسکویت، شیرینی و یا نوع دیگری از تنقلات در سطح جهان چنین حدی از طرفداران پرو پا قرص را به خود جلب نکرده‌است.

براساس آماری که توسط شرکت تولید کننده مواد غذایی «کرافت» که در سال ۲۰۰۰ شرکت «نابیسکو» تولید کننده این نوع بیسکویت را خریداری کرد منتشر شده هر سال حدود ۲۵ میلیارد «اورئو» در سطح جهان به فروش می‌رسد، یعنی رقمی حدود ۶۰ میلیون بسته بیسکویت در روز. درآمد شرکت «کرافت» از محل فروش این بیسکویت‌ها سالانه حدود یک میلیارد و پانصد میلیون دلار است.

اما تنها دلیل موفقیت کم نظیر «اورئو» خوشمزه بودن آن نیست و باید پذیرفت که مدیران تبلیغات و بازاریابی این محصول کار درخشانی انجام داده‌اند. امروزه بیسکویت «اورئو» روی صفحات شبکه اجتماعی فیس بوک بیش از ۲۳ میلیون هوادار دارد. هواداران این محصول در ماه فوریه گذشته توانستند رکورد بین المللی «گینس» در زمینه تعداد پیام‌های مثبت در طول ۲۴ ساعت برای یک صفحه فیس بوک را بشکنند.
XS
SM
MD
LG