لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۴

دولت پاکستان ۱۱ مرزبان ايرانی را آزاد کرد


دولت پاکستان روز سه‌شنبه و ۲۴ ساعت پس از بازداشت ۱۱ مأمور مرزبانی جمهوری اسلامی ايران به اتهام ورود غيرقانونی به خاک آن کشور، اين افراد را آزاد کرد.

يک سخنگوی استاندار بلوچستان پاکستان، در گفت‌وگو با خبرنگار بخش افغان راديو اروپای آزاد، خبر آزادی اين ۱۱ نفر را تأييد کرد.

از سوی ديگر، غلام‌نبی کوهکن، فرمانده مرزبانی استان سيستان و بلوچستان شامگاه دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ايرنا، تعداد بازداشت‌شدگان را هشت نفر اعلام کرده بود.

پليس پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد که ۱۱ تن از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را پس از ورود غيرمجاز آنها به خاک اين کشور بازداشت کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، دادور رامان، يکی از ماموران پليس پاکستان، گفت که اين ۱۱ نفر در منطقه مشخل در نزديکی مرز مشترک دو کشور ایران و پاکستان در بازداشت به سر می‌برند. وی افزود ماموران پاکستانی مشغول بازجويی از اين افراد هستند و دو خودروی اعضای سپاه نيز توقيف شده است.

يکی از مسئولان مرزی پاکستان گفته است افراد بازداشت شده گفته‌اند که در تعقيب اعضای جندالله در نزديکی مرز بوده‌اند و تصادفا وارد خاک پاکستان شده‌اند.

گروه جندالله مسئوليت سوء قصد انتحاری اخير در سيستان و بلوچستان ايران را بر عهده گرفته است. در این انفجار ۴۱ نفر از جمله چند تن از فرماندهان سپاه پاسداران کشته شدند. ايران می‌گويد گروه جندالله در داخل پاکستان مستقر است، اما پاکستان اين ادعا را رد می‌کند.
XS
SM
MD
LG