لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۶

مقام ارشد امنيتی پاکستان در حمله انتحاری به قتل رسيد


نیروهای امنیتی پاکستان پس از حمله انتحاری در پیشاور.
نیروهای امنیتی پاکستان پس از حمله انتحاری در پیشاور.
روز چهارشنبه در شهر پيشاور پاکستان يک بمب گذار انتحاری که جليقه ای از مواد منفجره بر تن داشت با منفجر کردن خود حداقل سه نفر از جمله يک مقام امنيتی ارشد را در اين شهر به قتل رساند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان و به نقل از مقامات دولتی در پيشاور در جريان اين حمله انتحاری صفوت غیور، رییس شبه نظامیان ايالت شمال غربی پاکستان نيز کشته شده است. اين فرمانده نظامی سوار بر اتومبيل خود پشت يک چراغ راهنمايی توقف کرده بود و در همان زمان مورد حمله بمب گذار انتحاری قرار گرفت.

نيروهای شبه نظامی ايالت مرزی شمال غرب پاکستان در جنگ با نيروهای طالبان و ساير گروه های شورشی مسلح نقش مهمی برعهده دارند و از سوی دولت آمريکا حمايت می شوند. در جريان اين بمب گذاری انتحاری حداقل ۹ نفر نيز زخمی شدند.

هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا اين بمب گذاری را محکوم کرده و به مردم پاکستان و بازماندگان اين حمله تسليت گفته است. وی با اشاره به سيل فاجعه بار اخير در اين کشور که حداقل هزار و پانصد قربانی گرفته و بيش از سه ميليون نفر را بی خانمان کرده است گفت :« حملات خشونت آميز شبيه به اين در هر زمانی منفور و زشت است بخصوص در شرايط بحرانی مثل وضعيت امروز پاکستان.»

به گزارش شبکه خبری سی ان ان همزمان در روز چهارشنبه شمار قربانيان حوادث خشونت آميز سياسی در شهر کراچی که پس از قتل يک قانونگذار محلی آغازشده بود به ۵۷ نفر رسيده است. يکی از فرماندهان پليس کراچی افزود که تعداد افرادی که براثر شليک گلوله زخمی شده اند به ۱۱۰ نفر رسيده است.

ناآرامی های سياسی در کراچی روز دوشنبه و پس از ترور سيد رضا حيدر رهبر حزب حرکت قومی مهاجران در يکی از مساجد آغاز شد. به گفته مقامات پليس کراچی سيد رضا حيدر برای شرکت در مراسم ختم يکی از اقوام خود به مسجد رفته بود. در اين حمله مسلحانه محافظ وی نيز کشته شد.

قتل سيد رضا حيدر موج گسترده يی از خشونت های سياسی و قومی را در شهر کراچی به دنبال آورد و دسته های مسلح رقيب به يکديگر حمله کردند. مقامات پليس کراچی می گويند در جريان اين ناآرامی ها ۴۸ اتومبيل، هشت مغازه و چندين پمپ بنزين به آتش کشيده شده اند.
XS
SM
MD
LG