لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۷

کشته شدن ۳۸ سرباز پاکستانی در دو حمله انتحاری


مقامات پاکستانی می گویند تاکنون گروه و یا شخصی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.
مقامات پاکستانی می گویند تاکنون گروه و یا شخصی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.

مقامات نظامی پاکستان روز یکشنبه ۱۵ ژوئیه اعلام کردند که شبه نظامیان با حمله انتحاری در شمال غربی این کشور موجب کشته شدن ۱۴ نفر از جمله ۱۱ سرباز شدند.


ژنرال وحید ارشد سخنگوی ارتش پاکستان گفت که بر اثر این حمله سه غیر نظامی و یازده نظامی جان باختند و ۲۹ نفر از سربازان پاکستانی به شدت زخمی شدند.


وی افزود این حمله در در منطقه کوهستانی «سوات»، در ایالت سرحد شمال غربی پاکستان اتفاق افتاده است و دو خودرو در این حمله انتحاری مورد استفاده قرار گرفته است.


این دومین حمله انتحاری در بیست و چهار ساعت گذشته در پاکستان است. روز گذشته نیز در حمله ای انتحاری در منطقه «وزیرستان شمالی» ۲۴ سرباز پاکستانی کشته شدند.


مقامات پاکستانی می گویند تاکنون گروه و یا شخصی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است ولی به نظر می آید این عملیات انتحاری پاسخی به حمله ارتش این کشور به مسجد «لال» و کشته شدن شبه نظامیان اسلام گرا است.


نیروهای اسلام گرای افراطی پاکستان پس از حمله ارتش این کشور به این مسجد که هفته گذشته اتفاق افتاد، علیه دولت این کشور اعلام جهاد کردند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش پاکستان در روزهای اخیر پس از آن که پرویز مشرف، رییس جمهوری این کشور، اعلام کرد که نیروهای افراطی را ریشه کن خواهد کرد، سربازان بیشتری را به مناطق دور افتاده کوهستانی فرستاده است.


مقامات نظامی آمریکا بارها اعلام کرده اند که شمال غربی پاکستان مقر نیروهای القاعده و طالبان بوده و حملاتی از این منطقه به خاک افغانستان می شود.


XS
SM
MD
LG