لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۵

«حمله نظامی به ایران مستلزم موافقت کنگره است»


نانسی پلوسی، رهبر مجلس نمايندگان آمريکا از حزب دمکرات، اعلام کرد که هر گونه حمله نظامی آمريکا به ايران مستلزم موافقت کنگره اين کشور است.
نانسی پلوسی، رهبر مجلس نمايندگان آمريکا از حزب دمکرات، اعلام کرد که هر گونه حمله نظامی آمريکا به ايران مستلزم موافقت کنگره اين کشور است.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمايندگان آمريکا از حزب دمکرات، روز يکشنبه ۱۴ اکتبر اعلام کرد که هر گونه حمله نظامی آمريکا به ايران مستلزم موافقت کنگره اين کشور است.


به گزارش رويترز، خانم پلوسی گفت که جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا، پيش از هر گونه عمليات نظامی عليه ايران، بايد موافقت کنگره را جلب کند.


نانسی پلوسی که در برنامه «اين هفته» در شبکه تلویزیونی «ای بی سی» سخن می گفت، اعلام کرد :«اگر ما مورد حمله قرار بگيريم یا اگر کشور ما مورد حمله قرار بگيرد، هر رييس جمهوری در آمريکا می تواند با کشور مهاجم مقابله کند.»


وی افزود: ولی به غير از اين دو حالت، رييس جمهور بايد موافقت کنگره را برای عمليات نظامی عليه يک کشور جلب کند.


خانم پلوسی گفت: «جرج بوش از کنگره اين کشور هيچگونه درخواستی برای انجام عمليات نظامی عليه ايران نکرده است.»


پلوسی:«تاکنون جرج بوش از کنگره اين کشور هيچگونه در خواستی برای انجام عمليات نظامی عليه ايران نکرده است.»

اکثر کانديداهای رياست جمهوری حزب جمهوريخواه هفته پيش اعلام کردند که اگر لازم باشد، آنها دستور حمله به تاسيسات هسته ای ايران را صادر خواهند کرد.


همه اين کانديداهای جمهوريخواه در ضمن افزودند که پيش از هر گونه انجام حملات پيشگيرانه با کنگره آمريکا مشورت خواهند کرد.


کنگره آمريکا ماه گذشته با تصويب مصوبه ای غير الزام آور از دولت آمريکا خواست که با فعاليت های «خشونت آميز ايران» در عراق که موجب «بی ثباتی اين کشور» می شود مقابله کرده و سپاه پاسداران را به ليست گرو های تروريستی اضافه کند.


ارتش ايالات متحده آمريکا و نمايندگان کنگره بارها سپاه پاسداران را متهم کرده اند که در برنامه هسته ای ايران دخالت دارد و با ارسال اسلحه به عراق و آموزش شورشيان شيعه اين کشور، به بی ثباتی در عراق دامن می زند.


ايران اين اتهامات را رد کرده است و حضور سربازان ايالات متحده در عراق را باعث نا امنی در اين کشور می داند.


در مصوبه سنا آمده است که آمريکا بايد برابر جمهوری اسلامی ايران موانعی ايجاد کند تا نتواند شبه نظاميان شيعه عراقی را به گروهی شبيه به حزب الله لبنان، تبديل کند


نانسی پلوسی در اين مورد گفت که باید با فعالیت های ايران در عراق، در خود عراق با آن برخورد شود.


XS
SM
MD
LG