لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۲

استقلال و پرسپوليس؛ ديدار ۷۰ در آغاز سال ۹۰


بعد از ظهر چهارشنبه دهم فروردين تيمهای فوتبال استقلال و پرسپوليس شهر آورد هفتادم دو رقيب ديرين و پرهوادار فوتبال ايران را در ورزشگاه ازادی تهران برگزار می کنند.

اين بار هم داور ايرانی اين رويارويی پرحاشيه محسن ترکی است که به کمک حيدر شکور و رضا سخندان داربی را قضاوت می کند. در بازگشت قضاوت مسابقه اين دو تيم به داوران ايرانی، ترکی برای سومين بار است که قضاوت بازی را به عهده دارد. قرار است ديدار تيم های فوتبال پرسپوليس و استقلال در هفته بيست و هشتم دهمين دوره رقابتهای ليگ برتر ايران در ساعت ۱۷ به وقت تهران آغاز شود.

سرخپوشان و آبی پوشان به سرمربيگری دو گلزن دوران گذشته خود حال و هوايی متفاوت با گذشته های «داربی» دو تيم دارند. اين بار دو تيم پيشتازی را به دو تيم اصفهانی سپرده اند و در دوره قهر هواداران با بازی های اين دو تيم، پس از سال ها بيانيه باشگاه پرسپوليس بدور از دعوتهای هميشگی، که به حفظ آرامش و دوری از حرکات تحريک کننده بود، اين بار بيشتر هواداران را به آمدن به ورزشگاه ترغيب کرده است: از هواداران عزيزمان می‌خواهيم با حضور پرشور خود در ورزشگاه، همچون هميشه به حمايت از تيم محبوبشان بپردازند و برای ثبت روزی باشکوه در تاريخ پرافتخار پرسپوليس، در کنار سرخپوشان محبوب پايتخت باشند.

با اين حال فشار نتايج ناخشنودکننده دو تيم – به ويژه در ليگ قهرمانان اسيا – سرمربيان دو تيم را زير فشار شديد مسائل حاشيه ای پيش از مسابقه قرار داده است. اين شرايط باعث شد تا تمرينات دو تيم در پشت درهای بسته دنبال شود. به گزارش خبرگزاريها «تمرين‌های دو تيم تا پيش از ديدار روز چهارشنبه، بدون حضور تماشاگر، خبرنگار، عکاس و فيلمبردار برگزار می شود.» از اين رو پزشکان دو تيم بيش از سايرين مورد سوال قرار گرفته اند. پرسش اين که بازيکنان مصدوم کليدی به بازی می رسند يا نه؟

پرسپوليس برخلاف گذشته دور، هنوز از کمبود گلزن رنج می برد. به گفته پزشک اين تيم وحيد هاشميان و غلامرضا رضايی مصدوميت را پشت سرگذاشته اند و می توانند بازی کنند. وضعيت سپهر حيدری، کاپيتان سرخپوشان هنوز نامشخص است و ابراهيم شکوری با شکستگی از ناحيه دنده غايب پرسپوليس در برابر استقلال خواهد بود.

برگ برنده استقلال همچنان فرهاد مجيدی باتجربه است که در مقام کاپيتانی تيمش مرد سرنوشت ساز در پيروزی يک بر صفر بازی رفت بود. نقطه ضعف ديگر پرسپوليس مدافعان کند اين تيم هستند – جای که استقلال سه مهاجم سريع دارد: فرهاد مجيدی، آرش برهانی و مهدی سيدصالحی. هرچند ميلاد می داوودی هنوز از مصدوميت شديد پا در نيم فصل نخست رهايی نيافته است و به طور حتم غايب خواهد بود.

آماده باش نيروی انتظامی و حضور «ماموران نامحسوس»

با اين که بازی دو تيم در شرايط نامشخصی از نظر استقبال تماشگران هوادار دو تيم بسر می برد، اقدامات امنيتی از سوی نيروی انتظامی و ماموران اطلاعاتی همچنان حرف نخست خبرگزاريهای داخلی است.

به گفته سرهنگ قادر کريمی، معاون عمليات پليس تهران به ايسنا ماموران پليس برای شناسايی «تماشاگرنماها» و کنترل تماشاگران حضوری نامحسوس در ورزشگاه خواهند داشت.

او همچنين گفت:" پليس تهران بزرگ دو هدف تامين حداکثری امنيت شهروندان در خارج از ورزشگاه و همچنين تامين امنيت تماشاگران و مردم در داخل ورزشگاه را در راستای فعاليت‌های خود قرار داده است."

به گفته اين فرمانده نيروی انتظامی «حداکثر نيروهای انتظامی که در حال حاضر در سطح تهران بزرگ حضور دارند، برای تامين امنيت و نظم داربی به کار گرفته می ‌شوند. چندی پيش هم پليس با ليدر‌های تماشاگران هر دو تيم ملاقاتی داشته و از آنها خواسته است تا حرکات و شعارهای ضد ورزشی نداشته باشند.»

عزيز محمدی، رييس سازمان ليگ هم اعلام کرد که برای اين مسابقه ۷۵۰۰۰ قطعه بليت فروخته خواهد شد.

شايعه قهر پورحيدری به دليل بازگشت جباری

بازگشت مجتبی جباری به تمرينات استقلال و غيبت منصور پورحيدری، مديرفنی تيم در تمرينات شايعه قهر پورحيدری را بر سرزبانها انداخت و حتی در خبرگزاريهای نيمه تعطيل بازتاب داشت.

در اردوی استقلال ضعف در خط ميانی باعث شد تا مجتبی جباری به جمع آبی پوشان بازگردد. اما پورحيدری در فاصله يک روز تا اين بازی در خبرگزاری دانشجويان ايران اين قهر را تکذيب کرد و در مورد جباری گفت:" اسم جباری در بين نفراتی که مظلومی داده است وجود ندارد چون او هنوز آماده نيست."

درگيری در تمرين پرسپوليس

شايد آن چه که پرسپوليس را ابتدا به فکر تمرين در پشت درهای بسته انداخت درگيری شديد بين هوادارانی بود که شش روز پيش از بازی دامنه اش حتی بازيکنان را در برگرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس در بعد از ظهر پنجشنبه به هنگام پايان تمرين در ورزشگاه درفشی فر، حدود ۵۰ هوادار نسبت به نتيجه های ضعيف پرسپوليس و هشدار در مورد بازی با استقلال که « در صورتی که در دربی ۷۰ بازنده باشند بهتر است ديگر در تمرين پرسپوليس شرکت نکنند»، با يکديگر درگير شدند و بازيکنان عصبانی از پرخاش تماشاگران در مقام مقابله برآمدند که علی دايی ماجرا را پايان داد. اما درگيری تماشاگران به بيرون ورزشگاه کشيد و حتی نيروی انتظامی برای خاموش کردن آن با کمبود نيرو مواجه شد.
XS
SM
MD
LG