لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۸

پرسپوليس قهرمان جام حذفی ايران شد


یکی از طرفداران پرسپولیس
یکی از طرفداران پرسپولیس
تيم فوتبال پرسپوليس با پيروزی سه بر يک بر گسترش فولاد تبريز، جام حذفی فوتبال ايران را با مجموع گل چهار بر يک بدست آورد و به همراه سپاهان- قهرمان ليگ برتر – حضورش در ليگ قهرمانان آسيا در فصل آينده حتمی شد.

اين مسابقه برگشت دو تيم و در حضور نزديک به صد هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران بود و نيمه نخست با گل‌های پياپی تياگو فراگو در دقيقه ۳۱ از نقطه پنالتی و حميد علی عسگری در دقيقه ۳۴ دو بر صفر به پايان رسيد. اين دو گل قهرمانی پرسپوليس را حتمی کرد، زيرا اين تيم در ورزشگاه بزرگ تبريز هم يک بر صفر پيروز شده بود.

در نيمه دوم محسن خليلی برای پرسپوليس (در دقيقه ۷۷) و رسول خطيبی برای گسترش (در دقيقه ۷۳) گل زدند.

در حالی که ورزشگاه بزرگ تهران از تماشاگر و پرچم‌های پر تعداد سرخ شده و تشويق تماشاگران به سود تيم پرهوادار تهرانی کاملا محسوس بود، تيم تبريزی بسيار با روحيه آغاز کرد و چند حضور خطرناک در دفاع نه چندان مطمئن پرسپوليس نشان داد. اما پيش از آن که گسترش گل نخست را متحمل شود، دروازه‌بان اول اين تيم مصدوم و مجبور به نخستين تعويض زودهنگام شد.

در دقيقه پنجم نيمه دوم (۵۰) هم محمد ترکمن دروازه‌بان گسترش فولاد به دليل هند عمد خارج در بيرون محوطه جريمه از زمين اخراج شد تا تيم مهمان بی‌ دروازه‌بان شود و ميثم آريان از ميان بازيکنان و از روی نيمکت، به جای يک بازيکن داخل زمين در دروازه جای گيرد.

در دقيقه ۳۱ مسعود مرادی، داور مسابقه در حالی درگيری حميد علی عسگری از پرسپوليس و ميثم حسينی از تراکتورسازی را به طور حرفدار پنالتی گرفت که پيش از آن خطا روی محمد منصوری بيشتر خطای پنالتی می‌نمود. ميثم حسينی که قبل از گل نخست مانع گلزنی محمد علی عسگری شده بود، شاهد پنالتی موفق تياگو فراگو شد.

اين گل برای لحظه‌هايی شيرازه تيم گمنام تبريزی را بهم ريخت و ديری نپاييد که هادی نوروزی از جناح چپ يک تنه گريخت و وارد محوطه جريمه شد تا ضربه‌اش به ديرک عمودی بخورد و توپ بازگشته را علی عسگری به درون دروازه خالی بفرستد.

با وجود بازی سراسر تهاجمی پرسپوليس بازی با روحيه علی انصاريان در قلب دفاع، عباس آقايی در خط ميانی و رسول خطيبی در خط حمله، اين تبم را چند بار صاحب موقعيت گلزنی کرد.

اخراج ترکمن، دروازه بان گسترش، در دقيقه‌های آغازين نيمه دوم باعث شد تا تيم تبريزی با دو تعويض روی دروازه بانانش، ده نفری به بازی ادامه دهد.

اما جالب اين که تيم ده نفری چند بار از خوردن گل گريخت تا در دقيقه ۷۳ سپهر حيدری روی رسول خطيبی خطای پنالتی کند و خود خطيبی از نقطه پنالتی گلی بزند تا فاصله در بازی برگشت به حداقل برسد. اما ديری نپاييد که در دقيقه ۷۷ اين گل با ارسال خوب هوار ملا محمد و صربه سر محسن خليلی، بازيکنان تازه نفس پرسپوليس، پاسخ داده و نتيجه سه بر يک شود.

چهارم مرداد، شروع ليگ دهم

در آخرين روز فصل فوتبال ۸۹-۱۳۸۸، سازمان ليگ اعلام کرد که شروع فصل آينده ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، از روز چهارم مرداد خواهد بود. در روز ۱۶ تير با حضور هجده نماينده تيم‌های ليگ برتر، رقابتها قرعه‌‌کشی می‌شود و فصل نقل و انتقال از ۴ خرداد تا ۲۸ تير خواهد بود.

در ضمن در اين روز اعلام شد که اردوی تيم ملی فوتبال ايران از بيستم تير تا دوم مرداد در اتريش برگزار خواهد شد تا ملی‌پوشان آماده حضور در جام ملت‌های ۲۰۱۱ در قطر شوند.

افشين قطبی، سرمربی تيم ملی روز دوشنبه چهارم خرداد اسامی بازيکنان تيم ملی و برنامه کار را اعلام می‌کند.
XS
SM
MD
LG