لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۳

توقف پرسپوليس در روزی پرحاشيه


هواداران تیم پرسپولیس
هواداران تیم پرسپولیس
در مهم ترين بازی از هفته اول ليگ برتر فوتبال باشگاه هايی ايران، پرسپوليس در تهران متوقف شد. رقابتی که حاشيه های آن، تا کنفرانس خبری بازی تيم های راه آهن و ذوب آهن هم ادامه داشت.
پرسپوليس و ملوان در شرايطی مقابل هم قرار گرفتند که ديدار قبلی شان؛ نبردی پر از جنجال و حادثه بود. آن بازی را ملوان با گل مهرداد اولادی ۱-۰ برد اما در مجموع دو بازی رفت و برگشت، پرسپوليس به قهرمانی رسيد.
آن مسابقه آخرين حضور علی دايی در پرسپوليس و مهرداد اولادی در ملوان بندر انزلی بود.
حميد استيلی در نخستين بازی از فصل جديد ليگ برتر، تيمش را با ترکيب
عليرضا حقيقی، محمد نصرتی، شيث رضايی، عليرضا محمد، ابراهيم شکوری، سامان آقازمانی (مازيار زارع)، علی کريمی، امير حسين فشنگچی (حسين بادامکی)، محمد نوری، غلامرضا رضايی و مهرداد اولادی (هادی نوروزی) به ميدان فرستاد.
در روزی که اغلب نشانه گيری های محمد نوری مثل سانترهای عليرضا محمد نا موفق و خطا بود، غلامرضا رضايی نيز نمايش بسيار ضعيفی ارائه کرد.
در حالی که ملوان با گل مهدی دغاغله در دقيقه ۷۳ از پرسپوليس پيش افتاده بود، حسين بادامکی پس از پنج دقيقه سرخ‌پوشان را به گل تساوی رساند.
پس از گل ملوان، برخی تماشاگران پرسپوليس شروع به تشويق علی دايی کردند.

حميد استيلی نيز که تا لب خط طولی زمين آمده بود، به روی نيمکت برگشت و کنار محمود خوردبين و سودميک دستيار آلمانی اش نشست.
اما پس از گل بادامکی، تماشاگران هم به موضع خود را تغيير دادند و به تشويق استيلی پرداختند.
عادل فردوسی پور گزارشگر اين بازی گفت؛ حالا جمعيت به سرعت بارباپاپا تغيير موضع می دهند و استيلی را تشويق می کنند.
هنگامی که بخشی از طرفداران پرسپوليس حاضر در ورزشگاه، از الفاظ نامناسب استفاده کرده و در شعارهای خود عليه تيم حريف به فحاشی روی آوردند، فردوسی پور گفت تماشاگران "منشوری" شده اند.
کنايه او به طرح منشور اخلاقی فدراسيون فوتبال ايران بود.
در نيمه اول، بازی بسيار يکنواخت و کسل کننده بود. طوری که گزارشگر مسابقه با کنايه گفت: "فقط درگيری لفظی بين طرفداران دو تيم است که باعث می شود چرت بعد از افطار حاضرين از سرشان بپرد!"
اما حرکات تکنيکی علی کريمی و دريبل های کم نظير اين بازيکن باعث تحرک و سرعت بالای بازی در دقايق پايانی شد. تماشاگران هم از با تشويق های خود کاپيتان تيم ملی فوتبال ايران را مورد حمايت خود قرار دادند.
استيلی در کنفرانس خبری، درباره تشويق شدن علی دايی پس از گل ملوان گفت: "من به نظر آن ها احترام می ‌گذارم. به بازيکنان هم گفته‌ام هواداران حق دارند. اما آن ها نيز بايد به ما فرصت بدهند. من معتقدم شعارهای آن ها خيلی زود سر داده شد."
او در ادامه بی آن که اسمی از دايی بياورد، با کنايه گفت: "فکر می کنم هواداران تيم بعد از مدت ها از پرسپوليس يک بازی خوب ديدند."
استيلی درباره اين سوال که آيا بهتر نبود در سيستم او، علی کريمی به دروازه حريف نزديک‌تر بازی می‌کرد، پاسخ داد: بعد از اين که ما تغيير سيستم داديم با روش لوزی بازی کرديم و شعاع حرکتی کريمی بيشتر شد."
اما فقط در کنفرانس خبری اين مسابقه نبود که درباره پرسپوليس صحبت شد.
پس از پايان بازی راه آهن ری و ذوب آهن اصفهان؛ علی دايی سرمربی سابق پرسپوليس با اشاره به حضور حبيب کاشانی در برنامه ۹۰ گفت: "ببينيد چه کسی در آن برنامه از حميد جان دلبندم و دست‌درازه صحبت کرد و از چه شخصيت‌هايی دفاع کرد."
اما هواداران پرسپوليس می توانند مطمئن باشند که هفته اول ليگ برتر، هفته پايانی مصاحبه های علی دايی درباره پرسپوليس نخواهد بود.
زيرا سرمربی حال حاضر راه آهن ری گفت: "من تاکنون فقط ۵۰ درصد ناگفته‌هايم را گفته ام."
دايی همچنان خطاب به آن تعداد از تماشاگران پرسپوليس که در ورزشگاه آزادی او را تشويق کرده بودند گفت: "اسم پرسپوليس بزرگ‌تر از دايی است و بهتر است هواداران به جای من، تيم را تشويق کنند."
در طرف مقابل؛ فرهاد پورغلامی سرمربی ملوان به رغم کسب يک امتياز، از عملکرد تيمش راضی نبود.
او در خصوص اين که وقتی عليرضا دغاغله هر سال به پرسپوليس گل می‌زند، چرا در اين ديدار به عنوان بازيکن ذخيره وارد ميدان شد، گفت: "دغاغله آسيب‌ديدگی جزئی داشت اما خوشحالم که در اين زمان کم هم توانست تاثير خود را بگذارد."
XS
SM
MD
LG