لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۲

پرسپوليس در برابر سپاهان درهم شکست


یکی از هواداران پرسپولیس
یکی از هواداران پرسپولیس
شانزدهمين هفته ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، با شکست سنگين پرسپوليس از سپاهان با نتيجه چهار بر يک در آزادی تهران به پايان رسيد تا همه شرايط به سود ذوب آهن پيشتاز و استقلال رده دومی باشد.

در روزی که مسابقه دو نام بزرگ فوتبال ايران کم تماشاگرترين را در بزرگترين ورزشگاه ايران به همراه داشت، پرسپوليس برای حفظ رده دوم و حتی گرفتن ذوب آهن در صدر جدول رده بندی (در صورت شکست ذوب آهن در برابر نفت) آغازی خوب و پايانی متزلزل به نمايش گذاشت.

بازی تهاجمی پرسپوليس سرانجام پس از نيم ساعت به نتيجه رسيد. در دقيقه ۳۱ نفوذ پا به توپ اميرحسين فشنگچی از چپ به داخل محوطه جريمه، با پاس خوب او به بيرون و شليک ناگهانی و توقف ناپذير تياگو فراگو از ۲۵ متری به گل برتری پرسپوليس انجاميد.

اما در واکنش سپاهان اين تيم کم کم در دقيقه های پايانی نيمه نخست بر بازی مسلط شد و در ۴۱ ابراهيم توره پس از سود بردن از آسانگيری غلامرضا رضايی و توپگيری در جدال با او، با توپ تا پشت محوطه جريمه پيش رفت و با شليکی زمينی توپ را از سد حقيقی گذراند. به اين ترتيب در پی نخستين واکنشهای سپاهان پس از گل خوردن، بازی يک بر يک شد.

دو دقيقه بعد سپاهان تا آستانه گل برتری ه پيش رفت که سانتر دقيق خسرو حيدری با ضربه سر غلامرضا عنايتی پس از برخورد با نوک انگشتان حقيقی و ديرک دروازه به کرنررفت تا نيمه نخست مساوی به پايان برسد.

در نيمه مربيان قلعه نويی موفقتر نشان داد. تعويض خوب سرمربی سپاهان در نيمه دوم و آوردن يانوش و سپس محرم نويد کيا، کفه ترازو را به سود سپاهان سنگينتر کرد. علی دايی در نيمه دوم آرفی را بيرون کشيد تا غلامرضا رضايی به نوک حمله رود و از سرعت خود در برابر هادی عقيلی و جلال حسينی دو مدافع کند، اما باهوش و متعصب بهره گيرد. اما تا پايان، پرسپوليس کمتر توانست برتری در ۳۵ دقيقه نخست بازی را باز نشان دهد.

نيمه دوم به تمامی از آن سپاهان بود. در دقيقه ۶۱ ضربه ناگهانی ابراهيم توره تيم اصفهانی را در آستانه گل دوم قرار داد که عليرضا حقيقی با واکنشی سريع بار ديگر با نوک پنجه هايش منجی دروازه اش شد.

اما در دقيقه ۶۶ با خطای قابل بحث پنالتی مدافع پرسپوليس روی ابراهيم توره، هادی عقيلی ضربه پنالتی را به گل برتری بدل کرد.

در دقيقه ۷۳ خسرو حيدری با بهره گيری از بجا ماندن مدافعان چپ پرسپوليس، پا به توپ تا دهانه دروازه پيش رفت و با يک ضربه دقيق نتيجه را سه بر يک به سود سپاهان کرد.

در دقيقه ۸۶ خطای پنالتی آشکار حميدرضا علی عسگری روی يانوش به گل چهارم سپاهان و اين بار با ضربه پنالتی غلامرضا عنايتی انجاميد.

پرسپوليس در نيمه دوم بی هراس به دنبال گل بود، اما تيم هشيار اصفهانی با مهره هايی کارآمد از اين حمله های بدون پشتوانه و احساسی بيشترين بهره را برد.

پس از آن که کمک داور به سود سپاهان برای خطای پنالتی پرچم زد، هواداران پرسپوليس به شدت معترض شدند و شعارهای «آنچنانی» بر بازی حاکم شد. حتی بازيکنان پرسپوليس هم خواستند زمين بازی را ترک کنند. پس از پنالتی نخست، در هر صحنه‌ای که سپاهانی ها در محوطه جريمه تعادل خود را از دست می دادند تماشاگران پرسپوليسی با تمسخر فرياد «پنالتی، پنالتی» سر می دادند.

دايی عفو نشد،اما ممنوع المصاحبه نيست!

خبرگزاری دانشجويان ايران گزارش داد که در پايان مسابقه، مجتبی شريفی، رييس کميته انضباطی فدراسيون فوتبال در بازگشت از بازيهای آسيايی گوآنگژو به خبرنگاران گفت: «ما دايی را نبخشيده‌ايم بلکه تنها دستور موقت ممنوع‌المصاحبه بودن او برطرف شده است. من و همکارانم در کميته انضباطی متوجه شده‌ايم بستر لازم برای احکام اين چنينی در جامعه وجود ندارد و همين جا اعلام می ‌کنم اگر چنين رفتارهايی صورت بگيرد، فرد خاطی را جريمه و سپس از نشستن بر روی نيمکت محروم می کنيم.»

روز پيش از اين رسانه ها اعلام کردند که علی دايی از ممنوع المصاحبه بودن بخشيده شده است. اما رييس کميته انضباطی معتقد است: «در گذشته برای فراز کمالوند و حسين کعبی هم چنين احکامی صادر کرديم اما صدای اعتراض کسی درنيامد. ضمن اينکه بايد بگويم ما با کسی دشمنی نداريم اما وقتی فردی می ‌گويد که يک بچه پنج ساله هم از داور بهتر صحنه را می ‌ديد، اين ادبيات از نظر ما تخلف است.»

آرايش تيم پرسپوليس در برابر سپاهان چنين بود: عليرضا حقيقی (کاپيتان) – عليرضا محمد، سپهر حيدری، مجتبی شيری، حميدرضا علی عسگری – مازيار زارع، محمد نوری (از دقيقه ۷۶ مهدی شيری)، تياگو فراگو، امير حسين فشنگچی (از دقيقه ۶۲ محمد منصوری) – غلامرضا رضايی و اشپتيم آرفی (از دقيقه ۵۴ سعيد حلافی). سرمربی: علی دايی.

سپاهان اصفهان: مهدی رحمتی - جلال حسينی، هادی عقيلی، هاشم بيک‌زاده - خسرو حيدری، جواد کاظميان (از دقيقه ۴۶ يانوش)، احمد جمشيديان، مهدی کريميان ( از دقيقه ۵۴ محرم نويد‌کيا)، فابيو جان واريو- غلامرضا عنايتی( از دقيقه ۲+۹۰ مهدی نصيری) و ابراهيم توره. سرمربی: امير قلعه‌نويی.
XS
SM
MD
LG