لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۱

مايکل فلپس و آموزش زندگی سالم به کودکان


مايکل فلپس، قهرمان المپيک و شناگر آمريکايی. (عکس: EPA)
مايکل فلپس، قهرمان المپيک و شناگر آمريکايی. (عکس: EPA)

مايکل فلپس، قهرمان افسانه ای المپيک و شناگر آمريکايی که بيشترين مدال طلای المپيک را از آن خود ساخته، بنيادی برای ياری به کودکان تاسيس می کند.


به گزارش «آسوشيتدپرس»، فلپس برنده هشت مدال طلای المپيک پکن، يک ميليون دلار را به عنوان سرمايه اوليه اين بنياد پرداخت خواهد کرد.


اين يک ميليون دلار را مايکل فلپس از حامی مالی خود در جريان شکست رکورد جهانی المپيک دريافت کرده بود.


برنامه بنياد مورد نظر فلپس، برگزاری توری در هشت شهر ايالات متحده آمريکا به منظور ارائه يک برنامه آموزش و پرورشی است که از طريق آن کودکان به سوی زندگی سالم و فعال راهنمايی می شوند.


به نوشته «آسوشيتدپرس»، مايکل فلپس در باره طرح خود می گويد: «هدف های من از چهارچوب استخر شنا فراتر هستند. می خواهم به ديگران کمک کنم و روياهايشان را به واقعيت مبدل سازم و در گسترش ورزش سهيم باشم.»


مايکل فلپس متولد شهر بالتيمور در ايالت مريلند آمريکاست و ورزش شنا را از سن ۷ سالگی شروع کرد. هر دو خواهر بزرگتر او شناگر بودند و خود وی نيز برای حل مشکل مادرزادی ضعف تمرکز اين ورزش را جدی گرفت.


او اولين بار در سن پانزده سالگی در بازيهای المپيک سال ۲۰۰۰ شرکت کرد و در رشته ۲۰۰ متر پروانه به مقام پنجم رسيد اما به فاصله کوتاهی پس از آن رکورد جهانی اين رشته را شکست . پس از آن در المپيک ۲۰۰۴ آتن با کسب ۴ مدال طلا در رشته های مختلف شنا درخشيد.


مايکل فلپس می گويد : از کودکی او می خواست که يک زمانی قهرمان المپيک شود ولی اين همه مدال و افتخار شايد هيچگاه قابل تصور نبود.


مايکل فلپس، شناگر آمريکايی با دستيابی به هفتمين مدال طلای المپيک ۲۰۰۸ پکن، با رکورد برپا شده توسط مارک اسپيتز در المپيک ۱۹۷۲ مونيخ، برابر کرد.


در بازی های المپيک ۲۰۰۸ پکن، فلپس ۲۳ ساله، ۵ مدال طلای انفرادی و ۳ مدال طلای گروهی به دست آورد و ۷ رکورد تازه بر جای گذاشت.


فلپس با کسب مجموعا ۱۴ مدال طلا در دو دوره از بازی ها، موفقترين ورزشکار تاريخ المپيک محسوب می شود.


مايکل فلپس را از زمره ورزشکاران سالم که هيچ گاه از مواد انرژی زا استفاده نکرده است، می دانند.


پشتکار او در پيشبرد تمرينات سخت يکی ديگر از ويژگی های مايکل فلپس است.


XS
SM
MD
LG