لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۱

پليس ايرانی تبار متهم آتش افروزی های لس آنجلس را بازداشت کرد


شروین لاله زاری (راست)
شروین لاله زاری (راست)
مرد آلمانی که مقامات کاليفرنيا وی را « خطرناک ترين آتش افروز تاريخ لس آنجلس » لقب داده اند روز چهارشنبه به اتهام افروختن ۵۲ مورد آتش طی چهار روز در لس آنجلس و حومه دادگاهی خواهد شد.
« هری بورکهارت» ساکن محله هاليوود و ۲۴ ساله روز دوشنبه توسط معاون کلانتر منطقه ييلاقی «روکی» بازداشت شد. وی به هنگام بازداشت مرتب تکرار می کرد:« من از آمريکا متنفرم.»
فرمانده پليس لس آنجلس دوشنبه شب به هنگام اعلام خبر بازداشت « هری بورکهارت» گفت:« به مدت چهار روز يک نفر جامعه ما را به وحشت انداخته بود. دوران کابوس اکنون به پايان رسيده است.»
برخی از منابع مطلع به خبرگزاری « ای بی سی » گفته اند که دليل نفرت « هری» از آمريکا ممکن است رد تقاضای مهاجرت مادر وی توسط مقامات قضايی ايالت کاليفرنيا باشد که حدود ۱۰ روز قبل اعلام شد. وی در طول جلسه رسيدگی به پرونده مهاجرت مادرش بارها جلسه دادگاه را با شعارهای ضد آمريکايی خود برهم زد.
طبق اطلاعاتی که به وزارت خارجه آمريکا منتقل شده او در کشور خود آلمان تحت تعقيب پليس بوده است.
«شروين لاله زاری» از ماموران پليس شهر لس آنجلس روز دوشنبه اتومبيل متعلق به «هری بورکهارت» را که شماره کانادايی داشته و با مشخصات وانتی که پليس در حوالی چند مورد از آتش سوزی ها ديده بود انطباق داشت ، شناسايی کرد.
« شروين لاله زاری» پس از متوقف کردن تردد اتومبيل ها از طريق ايجاد يک پست بازرسی متوجه شد که راننده اين وانت با مشخصاتی که پليس از فرد مظنون به ايجاد حريق جمع آوری کرده است، همخوانی دارد.
پس از بازرسی از وانت ماموران پليس مقداری از مواد آتش زا را که در ايجاد آتش سوزی های روزهای اخير در لس آنجلس به کار برده شده بود، پيدا کردند.
به گزارش شبکه خبری « ای بی سی » در حال حاضر « هری بورکهارت » با وثيقه ۲۵۰ هزار دلاری در زندان تحت بازداشت است.
بخش اعظم آتش سوزی های شهر لس آنجلس ابتدا از اتومبيل های پارک شده در گوشه و کنار شهر آغاز شد و در برخی موارد دامنه آن به ساختمان های اطراف کشيده شد و صدها هزار دلار خسارت به بار آورده اند.
منابع مطلع می گويند که تاکنون « هری بورکهارت» با مقامات پليس و دادستانی همکاری نکرده و قرار است برای سنجش اظهارات وی از دستگاه دروغ سنج استفاده شود. هر چند ماموران پليس « هری کورتهارت» را متهم رديف اول می دانند ولی همزمان يک مظنون ديگر در بازداشت و تحت بازجويی قرار دارد.
XS
SM
MD
LG