لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۶

«مشکلات بانک های خصوصی از زمان احمدی‌نژاد آغاز شد»


بانک مرکزی ایران در اطلاعیه های مختلف که در وبسایت رسمی خود منتشر کرده است، فهرست بانک ها، موسسات مالی و نهادهای دیگری را که از بانک مرکزی جواز تاسیس و فعالیت دارند، ارائه کرده است.
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:42 0:00
لینک مستقیم
حمید تهرانفر، معاون نظارتی بانک مرکزی چند روز پیش گفت که نام همه موسسات مالی و اعتباری دارای مجوز در سایت بانک ملی درج شده است و مردم با مراجعه به آن می توانند از مجاز بودن موسسه آگاه شوند. وی افزود: اگر سپرده گذاران، موسسهٔ مالیِ غیر مجازی را برای سپرده گذاری انتخاب کنند، مسئولیت کار با خود آنها است و قطعا بانک مرکزی کمکی به آنها نخواهد کرد.
معاون بانک مرکزی گفت: در آینده هیچ موسسه پولی در کشور نباید بدون مجوز فعالیت کند.

رادیو فردا در اینباره دیدگاه جمشید اسدی ، اقتصاددان مقیم فرانسه را جویا شده است.
آقای اسدی می گوید «بسياری از اين بانک ها که زير سئوال هستند، بانک های بخش خصوصی و معتبری بودند که زمان احمدی نژاد تحت فشار قرار گرفتند و مجبور شدند که بخشی از هيات مديره خودشان را به بخش دولتی منتقل کنند.»
این استاد اقتصاد در پاریس می افزاید «بسياری از مشکلات اين بانک ها در زمان احمدی نژاد به وجود آمده است. از یکسو این بانک ها زیر فشار دولت احمدی نژاد بودند تا پایین تر از حد معمول نرخ بهره وام بدهند. از سوی دیگر قادر به پس گرفتن پول هایشان نبودند.
به گفته جمشید اسدی، «دولت روحانی موفق نخواهد شد مگر آنکه استقلال بانک مرکزی را به رسمیت بشناسد و بخش خصوصی در زمینه خدمات مالی و بانکی را توسعه بخشد.»
XS
SM
MD
LG