لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۶

ايران ۱- قطر ۰


تيم ملی فوتبال ايران در مسابقه آماده سازی در راه جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی، تيم ملی قطر را در دوحه يک بر صفر شکست داد.


در قطر نيمه نخست بدون گل به پايان رسيد و تک گل پيروزی بخش ايران در دقيقه ۶۴ توسط غلامرضا رضايی وارد دروازه ياران متسو، سرمربی پيشين امارات شد.


اين مسابقه در فاصله ده روز تا مسابقه با تيم ملی امارات انجام شد. مسابقه ايران و امارات در گروه دوم انتخابی جام جهانی در منطقه آسيا در دبی انجام می شود.


تيم ايران به رهبری علی دايی با اين آرايش در برابر قطر بازی کرد: مهدی رحمتی (وحيد طالبلو)، حسين کعبی، جلال حسينی، پيروز قربانی، ستار زارع (احمد آل نعمه)، محمد نوری (مجيد غلامنژاد)، مازيار زارع (کيانوش رحمتی)، کريم باقری (کاپيتان)، محمد رضا خلعتبری (ميثم بائو)، جلال رافخايی (مهدی سيد صالحی) و غلامرضا رضايی.


در بازی تدارکاتی در قطر، مهدی مهدوی کيا، وحيد هاشميان، جواد نکونام، مسعود شجاعی، آندرانيک تيموريان، فريدون زندی و ملی پوشان ساکن امارات درگير مسابقه های باشگاهی بودند و تيم ملی برگزيده ای از بازيکنان حاضر در ليگ برتر ايران بود.


قضاوت ديدار ايران – قطر به عهده عبدالله الهراسی از عمان بود.


در نيمه نخست دو تيم ايران و قطر بازی پاياپايی داشتند. متسو، سرمربی فرانسوی در نيمه دوم با چند تغيير با حالتی تهاجمی تر بازی را دنبال کرد، اما دروازه ای که به طالب لو سپرده شده بود هم در اين نيمه بی آسيب ماند.


تعويض های علی دايی و حضور بيشتر حسين کعبی در نيمه زمين قطر باعث شد تا سرانجام غلامرضا رضايی با عبور از چند مدافع قطری گل برتری را به ميزبان تحميل کند.


حمله های قطر پس از خوردن گل از ايران تا پايان بی نتيجه ماند. قطر هم خود در تدارک ميزبانی تيم ژاپن در گروه اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ در گروه اول منطقه آسيا است.


در همین حال، عربستان سعودی از گروه ايران، تيم تايلند را يک بر صفر شکست داد و يک هفته پيش از مسابقه حساس خود با کره جنوبی در رياض، يک بازی تدارکاتی ديگر با تيم ملی بحرين خواهد داشت.


XS
SM
MD
LG