لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۴

یک عضو سپاه در منطقه مرزی ماکو کشته شد


به گزارش خبرگزاری دولتی ايران، ايرنا، يک نفر از نیروهای مرزی سپاه پاسداران روز چهارشنبه در درگيری با اعضای گروه پژاک در منطقه مرزی بورالان در آذربايجان غربی کشته شده است.
به گزارش ايرنا، حميد احمديان فرماندار ماکو در این مورد می گوید «درگيری، زمانی روی داد که عناصر گروه پژاک قصد نفوذ به خاک ايران را داشتند.»
به گفته فرماندار ماکو در اين درگيری يکی از نيروهای سپاه کشته و دو نفر زخمی شدند و نيروهای پژاک با دادن تلفاتی متواری شدند.
پیشتر، در اوایل شهریور ماه گذشته، گروه پژاک، حزب حيات آزاد کردستان، در بیانیه‌ای مدعی شد که هفته گذشته هفت سرباز ايرانی را در يک درگيری در نزديکی مرز ايران با کردستان عراق کشته است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در بيانيه‌ای که از سوی پژاک منتشر شد، آمده بود که دو فرد مسلح اين گروه نيز در درگيری روز ۳۱ مرداد در حوالی شهر سردشت در استان آذربایجان غربی کشته شدند.
مناطق غربی ايران طی سال ها اخير شاهد درگيری نيروهای وابسته حزب حيات کردستان، پژاک بوده است. حزب حيات آزاد کردستان در اين مدت عمليات مسلحانه‌ای را در مناطق مرزی ايران انجام داده است و در مقابل سپاه پاسداران نيز عملات تلافی‌جويانه‌ای را در پی گرفته است.
در همين زمينه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی اواسط سال ۱۳۹۰ يک رشته عمليات نظامی را عليه نيروهای پژاک در مناطق مرزی غرب ايران آغاز کرد و در مهرماه همان سال اعلام کرد که ۱۸۰ تن از نيروهای پژاک از سوی سپاه پاسداران کشته شده‌اند.
XS
SM
MD
LG