لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۴

«اوباما با احمدی نژاد ملاقاتی نخواهد داشت»


سوزان رايس
سوزان رايس
سوزان رايس، سفير آمريکا در سازمان ملل متحد روز جمعه گفت انتظار نمی رود، باراک اوباما و محمود احمدی نژاد در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نيويورک با هم دیدار کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، باراک اوباما از دوشنبه تا پنجشنبه آينده برای حضور در نشست سالانه مجمع عمومی که با شرکت نماينده ۱۹۲ کشور عضو برگزار می شود، در نيويورک خواهد بود.

سوزان رايس همچنين سخنان محمود احمدی‌نژاد، درباره هولوکاست را محکوم کرد و آن را «نفرت انگيز» خواند.

محمود احمدی‌نژاد، روز جمعه در خطبه‌های پيش از نماز جمعه تهران و در حالی که هزاران نفر از مخالفانش در خيابان‌ها حضور داشتند، بار ديگر کشتار يهوديان را «افسانه» و «دروغ» خواند.

رابرت گيبس، سخنگوی کاخ سفيد، با صدور بيانيه‌ای در این باره گفت: «هر چند ما از اين نوع صحبت‌ها پيش از اين نيز شنيده‌ايم، با این حال آنچه را که وی گفته محکوم می‌کنيم و همانطور که ریيس‌جمهور (اوباما) در قاهره گفت انکار هولوکاست، بی‌پايه، جاهلانه، و نفرت‌انگيز است.»

در این میان حامیان جنبش سبز در خارج از ایران و نیز معترضان به نقض حقوق بشر در ایران قصد دارند هفته آینده و همزمان با سفر احمدی نژاد به نیویورک در این شهر دست به تظاهرات بزنند.

سال گذشته نیز همزمان با ورود محمود احمدى نژاد، رييس جمهورى اسلامى به نيويورك هزاران تظاهر كننده با تجمع در خيابان هاى اطراف سازمان ملل عليه سياست هاى وى شعار داده و خواستار «مقابله با وی» شده بودند.
XS
SM
MD
LG