لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۴

بایدن: رامنی آماده جنگ با ایران و سوریه است


جو بایدن
جو بایدن
جو بايدن، معاون رئيس جمهور آمريکا، یکشنبه، ۱۲ شهریور، در سخنرانی در پنسيلوانيا در مورد کانديدای حزب جمهوريخواه گفت: «ميت رامنی آماده جنگ با ايران و سوريه است.»

به گزارش فاکس نيوز، جو بايدن که در يورک، در ايالت پنسيلوانيا، در کمپين انتخاباتی رياست جمهوری آمريکا سخنرانی می‌کرد، در مورد آقای رامنی گفت «او می‌گويد پايان دادن به جنگ در عراق و بازگرداندن نيروها به آمريکا، اشتباه است. او می‌گويد تعيين زمان برای خروج نيروهايمان از افغانستان و بازگشت آنها به وطنشان اشتباه است. او با اين سخنرانی به طور تلویحی می‌گوید وی آماده جنگ با ايران و سوريه است.»

به نوشته فاکس نيوز، آقای بايدن جزئياتی در مورد [تصمیم رامنی برای حمله به] ايران و سوريه ارائه نداد.

آماندا هننبرگ، سخنگوی کمپين رامنی با رد اين انتقادات گفت: «جای شگفتی نيست سياستمداری که در ۳۰ سال گذشته در مورد تمامی مسائل مهم سياست خارجی اشتباه کرده، در مورد استراتژی رامنی نيز برای بازگرداندن رهبری به آمريکا نيز اشتباه کرده است.»

به نوشته فاکس نیوز، رامنی گفته است که حمله به سوریه را در صورتی که احتمال استفاده سلاح‌های شیمیایی وجود اشته باشد، در نظر می‌گیرد. باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نیز که مخالف حمله به سوریه است گفته که خط قرمز برای آمریکا استفاده از سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی از سوی حکومت سوریه است.

در مورد ایران نیز، کاندیدای جمهوریخواه مانند باراک اوباما، گفته تمامی گزینه‌ها روی میز است.

با این حال آقای رامنی می‌گوید که رئیس‌جمهور آمریکا در مورد ایران نرمش زیادی به خرج داده است.

اخیرا به دنبال تأکید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر «دو برابر شدن» سانتریفیوژهای تأسیسات هسته‌ای فردو، آمریکا به جمهوری اسلامی هشدار داد که فرصت تهران برای حل مسئله هسته‌ای از طریق مذاکره محدود است.

غرب و اسرائیل، تهران را متهم می‌کنند که قصد ساخت بمب اتمی را دارد ولی ایران همواره این اتهام را رد کرده و هدف برنامه هسته‌ای خود را صلح‌آمیز می‌خواند.
XS
SM
MD
LG