لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۹

«تحریف» سخنان روحانی در «روز قدس»


حسن روحانی در راهپیمایی روز قدس
حسن روحانی در راهپیمایی روز قدس
تحريف سخنان حسن روحانی، رييس‌جمهوری منتخب ايران در مراسم راهپيمايی روز قدس در تهران در بعضی از رسانه‌های داخلی ايران، خبر ساز شد.

خبرگزاری ايسنا و مهر به نقل از حسن روحانی نوشتند که «اسرائيل زخمی است که سال‌ها بر بدن دنيای اسلام نشسته است و اين زخم بايد از بين برود.»

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:57 0:00
لینک مستقیم

به گزارش واحد مرکزی خبر، حسن روحانی روز جمعه در مراسم راهپيمايی روز قدس، اشغال سرزمين‌های فلسطينی را زخمی بر بدن دنيای اسلام دانست.

در فايل صوتی که شبکه يک تلويزيون جمهوری اسلامی از حسن روحانی منتشر کرده، به از بين رفتن اسراييل اشاره‌ای نشده است.

تلويزيون دولتی انگليسی زبان پرس‌تی‌وی هم گزارش داد که سخنان آقای روحانی تحريف شده و او از نابودی اسرائيل سخنی به ميان نياورده است.

خبرگزاری فارس هم در گزارشی با عنوان Lتحريف سخنان حسن روحانی خبرساز شد»، به توضيح اين ماجرا پرداخته است.

به‌دنبال پخش خبر سخنان تحريف‌شده آقای روحانی در بعضی از رسانه‌های داخلی، خبرگزاری‌های خارجی هم اين سخنان تحريف‌شده را بازتاب دادند.

رسانه‌های اسراييلی هم با محکوم کردن حسن روحانی اظهار عقيده کردند که موضع او هم در قبال اسراييل مانند احمدی‌نژاد و ديگر رهبران ايران است.

به گزارش خبرگزاری رويترز، بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسراييل در واکنشی فوری گفته‌های تحريف شده آقای روحانی را محکوم کرد و گفت «رييس‌جمهوری جديد ايران چهره واقعی خود را زودتر از آنچه انتظار می‌رفت نشان داده و هدف جمهوری اسلامی تغيير نکرده است. »

ايران، اسراييل را به رسميت نمی‌شناسد و مقام‌های جمهوری اسلامی سال‌هاست که از اسراييل بعنوان دشمن خود نام می‌برند. اسراييل معتقد است برنامه هسته‌ای ايران برای توليد بمب است. تهران همواره اين اتهام را رد کرده است.

بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل در مهرماه سال ۹۱ در نشست مجمع عمومی سازمان ملل با نشان دادن کاغذی که بر روی آن يک بمب نقاشی شده بود، آنچه را خط قرمز برنامه اتمی ايران عنوان کرد، نشان داد.

ايران و اسرائيل طی سال‌های گذشته بارها به شکل زبانی يکديگر را تهديد کرده‌اند.

آيت‌الله خمينی، بنيانگذار جمهوری اسلامی پيشتر گفته بود اسرائيل بايد از صحنه روزگار حذف شود.
آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی هم در مراسم روز عيد فطر سال ۹۱ اسرائيل را غده سرطانی خوانده بود.

محمود احمدی‌نژاد، رييس‌جمهوری ايران هم گفته بود رژيم اسرائيل به پايان کار رسيده و به زودی از صحنه جغرافيا حذف خواهد شد.

خبرگزاری آسوشيتدپرس گزارش می‌دهد که حسن روحانی تعهد کرده راه اعتدال را در پيش گيرد و قول داده انعطاف بيشتری در برابر مساله هسته‌ای ايران از خود نشان دهد.
XS
SM
MD
LG