لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۱

شعله های آتش در مسکو تأسیسات هسته ای روسیه را تهدید می کند


درحالی که آتش‌نشان‌های روسیه در تلاشند تا مانع رسیدن شعله‌های آتش به تأسیسات هسته‌ای آن کشور شوند، خبرنگاران رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی به روستای ريزاديوو در استان نيژنی نووگورود سفر کرده‌اند تا اثرات ویرانگر آتش‌سوزی روسيه را از نزديک مشاهده کنند.

ایوان یوانگولوف که بیست سال از عمر خود را صرف جنگلبانی و حفاظت از جنگل‌های سرسبر کاج و غان کرده‌است، می‌گوید که قادر به مهار آتش و جلوگیری از ویرانی جنگلی که تمامی دوران کاری خود را در آن گذرانده نیست.

ايوان که حدود ۴۵ سال سن دارد می‌گويد: «آتش، شعاع ۲ تا ۴ کيلومتری را در بر گرفته است و ارتفاع شعله‌هایش به ۳۵ تا ۴۰ متر می‌رسد».

او ادامه می‌دهد: «تصورش را بکنيد، زمانی که این آتش با چنین سرعتی منتشر می‌شود، با پای پياده نمی‌توان از آن فرار کرد. سرعت پیشروی آتش آنقدر زیاد است که نمی‌شود آن را متوقف کرد. ماشين‌های آتش‌نشانی هم که اين‌جا بودند مجبور شدند دور بزنند و محل را ترک کنند.

Fires And Despair In Central Russia
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:46 0:00
لینک مستقیم


روز دوشنبه یک سرباز روس، در گیرودار جلوگیری از سرایت آتشی که به طرز خطرناکی به مرکز اصلی پژوهش‌های هسته‌ای روسیه در «سارُف» نزدیک شده‌بود، جان باخت و امروز،‌سه شنبه، امدادگران و آتش‌نشان‌های روسیه همچنان در تلاش مهار آتش و جلوگیری از فرو رفتن تأسیسات هسته‌ای این کشور به کام آتش هستند.

این در حالی‌است که به گفته مسوولان، آتش‌نشان‌های شهر سنِژینسک در «اورال» که مقر یکی از پایگاه‌های مهم هسته‌ای روسیه است، موفق شده‌اند آتش سوزی منطقه را مهار کنند.

این آتش‌سوزی که در حدود دوهفته از آغاز آن می‌گذرد، تا کنون پنجاه کشته بر جای گذاشته است.

همچنین امروز از میزان غلظت دود مسکو تا حدی کاسته شده است، با این‌حال مسئولان هواشناسی اخطار کرده‌اند که غلظت هوا ممکن است هر آن بیشتر شود.
XS
SM
MD
LG