لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۰

«فرار» مقتدی صدر به ایران، تکذیب شد


یکی از مقامات دولت عراق، روز چهارشنبه خبر فرار این روحانی تندرو شیعه به ایران را تکذیب کرد و گفت که وی در داخل عراق است.
یکی از مقامات دولت عراق، روز چهارشنبه خبر فرار این روحانی تندرو شیعه به ایران را تکذیب کرد و گفت که وی در داخل عراق است.

یکی از مقامات دولت عراق، روز چهارشنبه، ۱۴فوریه، خبر «فرار مقتدی صدر، روحانی تندرو شیعه» به ایران را تکذیب کرد و گفت که وی در داخل عراق است.


به گزارش آسوشیتدپرس، مسئولان دفتر مقتدی صدر در نجف نیز خبر «فرار» وی به ایران را تکذیب کردند و گفتند وی قصد داشته در ماه محرم در انظار عمومی ظاهر نشود.


آسوشیتدپرس از یکی از مقامات دولت عراق نقل قول می کند که مقتدی صدر در روز سه شنبه در نجف بوده و با هیات های مختلف دولتی دیدار کرده است.


مقامات آمريکايی، روز سه شنبه، ۱۳ فوريه، اعلام کردند که مقتدی صدر، روحانی تندرو شيعه، عراق را ترک کرده و به ايران گريخته است.


به گزارش آسوشيتدپرس، مقامات آمريکايی گفتند که با آغاز مقابله با نيروهای شبه نظامی سنی و شيعه توسط ارتش عراق و نيروهای آمريکايی، مقتدی صدر، روحانی تند رو شيعه و از چهره های ضد آمريکايی، چند هفته است که مقر خود را در عراق ترک کرده و به ايران پناه برده است.


طبق برخی از گزارش ها، اين روحانی جوان، بيم آن داشت که مراکز تحت فرمانش از سوی نيروهای ائتلاف به رهبری آمريکا بمباران شوند.


دولت آمريکا تصميم گرفته برای ايجاد امنيت در بغداد و استان انبار، ۲۱ هزار و پانصد نيروی جديد به عراق بفرستد.


خبر «فرار» مقتدی صدر به ايران توسط چند کانال تلويزيونی روز سه شنبه پخش شد. شبه نظاميان ارتش المهدی، تحت فرمان مقتدی صدر، متهم به کشتن هزاران سنی هستند.


XS
SM
MD
LG