لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۱

استعفای مجتبی هاشمی ثمره مشاور ارشد احمدی نژاد


مجتبی ثمره هاشمی
مجتبی ثمره هاشمی
مجتبی ثمره هاشمی، مشاور ارشد محمود احمدی نژاد، کمتر از دو ماه مانده به انتخابات رياست جمهوری در ۲۲ خرداد، از سمت خود استعفا کرد.

مقام های دولتی تاکنون دليل استعفای وی را ذکر نکرده اند ، و خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ، ايرنا، نيز که خبر استعفای مشاور عالی رئيس جمهوری اسلامی را منتشر کرد در خصوص دلايل اين استعفا توصيحی ارائه نکرده است.

ثمره هاشمی در نامه استعفای به خاطر « دادن فرصت خدمتگزاری در سمت مشاورت » از محمور احمدی نژاد تشکر کرده و خطاب به خود نوشته « اجازه می خواهم استعفای خود را از اين سمت تقديم نمايم تا فرصت برای ورود به عرصه های ديگری از انجام وظيفه فراهم شود.»

مجتبی ثمره هاشمی از حلقه نزديکان محمود احمدی نژاد و از افراد مورد اعتماد وی به شمار می آيد.

وی در سال های پس از انقلاب به ترتيب معاونت سياسی استانداری آذربايجان غربی، سرپرست استانداری آذربايجان غربی، معاونت سياسی استانداری کردستان، شهردار سنندج،مشاور سياسی استاندار کردستان، قائم مقام دانشگاه آزاد کردستان،مدير عامل شرکت آتی ساز، و رياست دانشکده صدا و سيما را بر عهده داشته است.

مهمترين سمت دولتی مجتبی ثمره هاشمی تا قبل از به قدرت رسيدن محمود احمدی نژاد و تشکيل دولت نهم « مدير کل ارزشيابی وزارت امورخارجه » بود.

با تشکيل دولت نهم آقای ثمره هاشمی به عنوان عالی رئيس جمهوری اسلامی منصوب شد و در پنج مهرماه ۸۵ با حفظ سمت به عنوان معاون سياسی وزارت کشور منصوب شد.

در انتخابات سومين دوره شوراهای اسلامی که حاميان آقای احمدی نژاد در آن به ويژه در تهران شکست سنگينی خوردند آقای ثمره هاشمی رياست ستاد انتخابات وزارت کشور را نيز بر عهده داشت.

با اين حال مدتی پس از انتخابات شوراها، آقای ثمره هاشمی نيز چون علی جنتی پسر احمد جنتی دبير شورای نگهبان و معاون سياسی قبلی وزارت کشور دولت نهم از سمت خود برکنار شد ، و جای خود را به عليرضا افشار فرمانده اسبق بسيج سپرد ، تا وی نيز پس از انتخابات مجلس هشتم برکنار شود.
XS
SM
MD
LG