لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۱

سامسونگ ساخت آگهی اسرائیلی علیه ایران را محکوم کرد


صحنه ای از فیلم تبلیغاتی اسرائیلی برای تابلت سامسونگ
صحنه ای از فیلم تبلیغاتی اسرائیلی برای تابلت سامسونگ
شرکت عظیم کره‌ای سامسونگ اعلام کرده است که هیچ دخالتی در ساخت آگهی اسرائیلی، که در آن توسط یک تابلت تاسیسات هسته‌ای اصفهان منهدم می‌شود، نداشته و این اقدام را به شدت محکوم کرد.

شرکت صدور با صدور بیانیه‌ای گفت: «بدین وسیله شرکت سامسونگ عدم اطلاع و همکاری خود را در زمینه ساخت و تهیه ویدیو کلیپ ساخته شده توسط شبکه کابلی هات را به اطلاع عموم می‌رساند.»

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: «شرکت سامسونگ الکترونیکس مجددا تاسف خود را از بابت هرگونه سوءتفاهم به وجود آمده درمورد ارتباط شرکت سامسونگ با این ویدیو کلیپ اظهار می‌کند و سامسونگ، به عنوان یک عضو جامعه جهانی متعهد به احترام به مردم و فرهنگ غنی ایرانی در سراسر جهان می‌باشد.»

شرکت اسرائیلی هات به شرکت سامسونگ پیشنهاد داده بود که برای جذب مخاطبان و خریداران جدید برای تبلت‌های این شرکت، آگهی جدیدی بسازد.

سخنگوی شرکت سامسونگ به خبرگزاری فرانسه گفته که شرکت رسانه‌ای و ارتباطات اسرائیلی هات، بدون مشارکت و یا اطلاع سامسونگ از محتوای این آگهی، آن را ساخته است.
ایران پیش‌تر سامسونگ را به ساخت این آگهی و توهین به ایران متهم کرده بود.

یک نماینده مجلس هم گفته بود که ایران به همین دلیل خرید محصولات سامسونگ را قطع خواهد کرد.

ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفته بود که این آگهی توهین آمیز بوده است.

او به شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی گفته که این آگهی ایران را جامعه‌ای ابتدایی تصویر کرده و این طور نشان داده که اسرائیل آنقدر قوی است که تاسیسات هسته‌ای ایران را ویران کند و یا دانشمندان هسته‌ای این کشور را ترور کند.

شرکت هات در تبلیغ خود می‌گوید که اگر از این تبلت‌های سامسونگ خریداری کنید، یک کامپیو‌تر دیگر هم رایگان دریافت می‌کنید و از همه شبکه‌های تلویزیونی این شرکت هم رایگان استفاده خواهید کرد.

کمدین‌های معروف این آگهی که از کمدین‌های معروف یک مجموعه تلویزیونی پر بیننده اسرائیلی هستند، لباس زنانه به تن و روسری بر سر دارند.

در این تبلیغ چهار کماندوی موساد در حالی که سوار بر کامیونی پر از تجهیزات رد گیری هستند، ماموریت جدیدی می‌گیرند که باید فورا به اصفهان بروند. آن‌ها به اطراف اصفهان می‌رسند که در این آگهی به صورت بیابانی خشک تصویر شده است.

این ماموران به دنبال مامور دیگری از موساد هستند که پیش از آنها راهی اصفهان شده است.
در قهوه خانه‌ای بین راهی او را می‌بینند که کت و شلوار بر تن، پشت میزی نشسته و با تبلت سامسونگ خود مشغول کار است.

چهار مامور موساد از او می‌پرسند که «مامور موساد تو هستی که ما را تا اینجا کشانده‌ای؟»
او به اطراف اشاره می‌کند و می‌گوید «ساکت باشید و اسم موساد را نیاورید.»

مامور با اشاره به تبلت سامسونگش می‌گوید که «این تبلت خیلی باحال است. امکانات فراوانی دارد و با تبلیتی که شرکت هات به موساد داده می‌توانم حتی سریال‌های شما را هم در اینجا نگاه کنم.»

در اینجا یکی از کماندو‌ها ناگهان انگشتش را بر روی یکی از اپلیکیشن‌های تبلت می‌گذارد و ناخواسته انفجاری در تاسیسات هسته‌ای اصفهان رخ می‌دهد.

بعضی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به خبرساز شدن این آگهی گفته‌اند که «تهیه این فیلم تبلیغاتی، آنهم اندک زمانی پس از کشته شدن مصطفی احمدی روشن، کار‌شناس هسته‌ای، امری تحقیرآمیز است.»
XS
SM
MD
LG