لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۳

«اینتل‌ست ‌پخش تعدادی از شبکه های ماهواره ای ایرانی را قطع کرد»


سازمان بين المللی ارتباطات ماهواره ای، اينتل‌ست، ‌پخش تعدادی از شبکه‌های ماهواره ای ايرانی را قطع کرد.

پرس تی وی، شبکه تلويويزنی انگليسی زبان ايران، دوشنبه، اول آبان ماه، در وب سايت خود با اعلام اين خبر گفته است که شبکه های خبر، سحر، جام جم، و کوثر در ميان شبکه هايی هستند که پخش آنها قطع شده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:27 0:00
لینک مستقیم


پرس تی وی، می گويد «اينتل‌ست به دستور اداره کنترل اموال خارجی در وزارت خارجه آمريکا به اين اقدام دست زده است.»

پیشتر شرکت ماهواره‌ای فرانسوی يوتلست، ‌تامين کننده فضای ماهواره‌ای اروپا، روز دوشنبه - ۲۴ مهرماه- پخش ماهواره‌ای شبکه‌های تلويزيونی و راديويی جمهوری اسلامی ايران را بر روی ماهواره هاتبرد قطع کرده بود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ این تصمیم یوتلست که براساس تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران اتخاذشده،‌ پخش ماهواره‌ای ۱۹ شبکه تلویزیونی و رادیویی ایران را متوقف‌کرد.

شبکه‌های تلویزیونی «العالم» و «پرس تی وی» وابسته به رادیو و تلویزیون دولتی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرده اند که شرکت آرکيوا، سرويس‌دهنده پخش ماهواره‌ای هاتبرد از روز دوشنبه ۲۴ مهر فرکانسی که شبکه‌های راديويی و تلويزيونی برون مرزی جمهوری اسلامی بر روی آن پخش می‌شدند را قطع کرده است.

در سال‌های اخیر ارسال پارازيت بر شبکه‌های تلويزيونی و رادیويی فارسی زبان خارج از ايران همچون راديو فردا،‌ بی بی سی فارسی و صدای آمريکا چنان بوده که گاه اين شبکه ها مجبور به توقف پخش ماهواره ای خود شده‌اند که آخرين بار آن، به روز چهارشنبه- ۱۲مهرماه- و پس از اعتراض بازاریان به نابسامانی در بازار ارز ایران، بود.

شرکت ماهواره‌ای فرانسوی «يوتلست» در آذرماه سال۹۰ نیز با انتشار اطلاعيه‌ای، ضمن رد اتهام همکاری با ايران در ايجاد مانع در مسير پخش برنامه‌های فارسی زبان از طريق اين ماهواره تاکيد کرده بود که «محل ارسال پارازيت‌ بر روی اين ماهواره را در داخل ايران شناسايی کرده است.»

يوتلست در آن اطلاعيه رسمی تاکيد کرده بود که «از بهار ۱۳۸۸ بارها در اين خصوص نزد مقام‌های نظارتی فرانسوی و بين‌المللی، از جمله اتحاديه بين‌المللی ارتباطات از راه دور، شکايت برده و خواستار محکوم شدن اين اقدامات از سوی اين مراجع شده است.»

پیش از این یوتلست در سال ۸۸ پس از بالاگرفتن اعتراضهای مردمی پس از انتخابات ریاست جمهوری آن سال در ایران، دو بار از ایران به دلیل «ارسال عامدانه پارازیت» شکایت کرده‌بود.
XS
SM
MD
LG