لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۲

نخستين اسکی باز زن ايران در المپيک زمستانی


فاطمه کيا دربندسری یکی از اسکی بازان برتر ایران
فاطمه کيا دربندسری یکی از اسکی بازان برتر ایران
ايران برای نخستين بار يک ورزشکار زن را روانه بازی های المپيک زمستانی می کند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، عيسی ساوه شمشکی رييس فدراسيون اسکی ايران روز دوشنبه گفته است، اسکی باز زن ايرانی با پوشش اسلامی در رقابت های المپيک زمستانی در ونکوور کانادا حاضر می شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ايران، ايرنا، عیسی ساوه شمشکی، رييس فدراسيون اسکی ايران با سفر به ونکوور کانادا و مذاکره با برگزار کنندگان المپيک زمستانی ۲۰۱۰ ، مقدمات حضور نخستين زن ايرانی را در اين مسابقات با پوشش اسلامی فراهم کرده است. عیسی ساوه شمشکی می گويد که برگزار کنندگان المپيک با حضور زن اسکی باز ايرانی با پوشش اسلامی مخالفتی نکرده اند.

در بهمن ماه سال جاری تيم ملی اسکی آلپاين زنان و مردان ايران در مسابقات جام جهانی فرانسه شرکت کرد و موفق به کسب ۲ سهميه المپيک زمستانی يکی در رشته زنان و ديگری در رشته مردان شد.

تيم ملی بانوان ايران برای اولين بار در تاريخ اين رشته ورزشی اجازه حضور در بازی های المپيک زمستانی را پيدا کرده است.

سی ان ان در گزارش خود آورده است، هم اکنون سه اسکی باز زن ايرانی به نام های فاطمه کيا دربندسری، ميترا کلهر و مرجان کلهر برای قرار گرفتن در ترکيب تيم اعزامی به الميک با هم رقابت می کنند. مسابقات انتخابی در ماه دسامبر و دو ماه پيش از آغاز بازی های المپيک زمستانی انجام می شود.

به گزارش سی ان ان اسکی در ايران ورزشی بسيار محبوب به شمار می آيد و برخی از بهترين پيست های اسکی منطقه در اين کشور واقع شده است. سی ان ان با اشاره به جدا سازی زنان و مردان در اماکن ورزشی در ايران می گويد، مقررات سختگيرانه مذهبی در ارتفاع سه هزار متری کمتر رعايت می شود.

ورزش اسکی به عنوان يکی از سرگرمی های مورد علاقه جوانان ايرانی محسوب می شود.

سی ان ان می افزاید که گويا يک روحانی ايرانی گفته است که «زنان نبايد اسکی کنند، چرا که حرکات بدن آنها هنگام اسکی بيشتر شبيه رقص است تا ورزش.»
XS
SM
MD
LG