لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۵

عضو تیم ملی قایقرانی بانوان ایران به آلمان پناهنده شد


تیم ملی قایقرانی دراگون بوت ایران. عکس تزئینی است.
تیم ملی قایقرانی دراگون بوت ایران. عکس تزئینی است.
مينا علیزاده، یکی از اعضای تيم ملی قایقرانی بانوان ايران که به همراه تیم ملی برای شرکت در رقابت های جهانی به جمهوری چک آمده بود،،با ترک اردوی تیم به آلمان گریخت تا در آنجا تقاضای پناهندگی کند.

به گزارش خبرگزاری داخلی ایران پس از آن که اين ورزشکار ملی پوش صبح روز سه شنبه همراه سایر اعضای تيم مردان و زنان ايران به تهران بازنگشت، سرمربی وی اعلام کرد، او برای پناهندگی به آلمان گريخته است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، خانم علیزاده که از وی با عنوان یکی از اعضای تیم ملی دراگون بوت بانوان ایران نام برده شده است، در آخرین روز حضور در جمهوری چک از مسئولان تیم اعزامی خواسته بود، به وی اجازه دهند برای استراحت در هتل بماند.

اما زمانی که دیگر اعضای تیم به هتل بازگشته اند، وی را در اتاقش نيافتند. مسئولان فدراسیون قایقرانی ایران می گویند، خانواده مینا علیزاده به آنها اطلاع داده اند که وی به همراه برادرش که مقیم آلمان است، به آلمان رفته است.

در این میان عباس محمدعلی سرمربی تیم ملی دراگون بوت ایران، رفتن مینا علیزاده به آلمان را اقدامی «از پیش هماهنگ شده» دانسته و اعتراض های همسر وی در فرودگاه «امام خمینی» را هم «سیاهکاری» نامیده است.

از سوی دیگر حسن تيمورتاش، دبير فدراسيون قايقرانی جمهوری اسلامی به خبرگزاری دانشجويان ايران گفته است، تلاش برای بازگرداندن هر چه سريعتر این عضو تیم ملی آغاز شده است. در عین حال آقای تیمورتاش گفته است، نمی داند مینا علیزاده در آلمان است يا در جمهوری چک.

اعضای تیم های ملی قایقرانی دراگون بوت زنان و مردان ایران که برای شرکت در ششمين دوره مسابقات قهرمانی جهان به جمهوری چک اعزام شده بودند، بامداد روز سه شنبه به تهران بازگشتند.

در گزارش های منتشر شده در این باره هیچ اشاره ای به نتایج به دست آمده در این رقابت ها توسط قایقرانان ایرانی نشده است.

رشته ورزشی دراگون بوت (قایق اژدها) یکی از رشته های گروهی در ورزش قایقرانی است که ریشه چینی دارد. هر یک از قایقهای دراگون بوت معمولاً شامل ‌ هجده تا بیست نفر پاروزن و یک نفر هماهنگ کننده است.
XS
SM
MD
LG