لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۷

از «عصر حجر» پنجاه سال گذشت


کارتون «عصر حجر» در دهه ۵۰ شمسی در تلويزيون ايران پخش می شد و از جمله برنامه های پرطرفدار آن زمان بود.

به نوشته سايت انگليسی تلگراف، پخش کارتون «فلينستونز» که در فارسی به «عصر حجر» ترجمه شده بود از ۳۰ سپتامبر ۱۹۶۰ آغاز و تا آوريل ۱۹۶۶ ادامه يافت و در همان مدت و باز پخش آن در سالهای بعد به يکی از مورد علاقه ترين برنامه های کودکان بدل شد.

The Flintstones Theme Song
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:29 0:00
نسخه قسمت های مختلف اين کارتون کمدی بارها توسط کانال های تلويزيونی گوناگون در سراسر جهان پخش شده، نسخه ای از آن به شکل ويدئو يا سی دی در ميليون ها نسخه به فروش رفته و فيلم سينمايی نيز براساس آن تهيه و اکران شده است.

کارتون «عصر حجر» ماجراهای زندگی خانواده فلينستون و همسايه های آنان در يک شهر کوچک است که تمام مشخصات يا حوادث آن شبيه به اتفاقات جامعه معاصر است ولی ابزارها، محيط ، ساختمان ها همه به نوعی با الهام از زندگی دوران پارينه سنگی بشر اوليه ترسيم شده اند.
به عنوان مثال در اين مجموعه کارتون اسامی بسياری از ستارگان عالم سينما و يا موسيقی ۱۹۶۰ با ترکيبی از کلمات مثل صخره ، تکه سنگ ، سنگ خارا و امثال آن جايگزين شده و بر طنز اين کارتون می افزود و يا بسياری از ابزارهای مدرن از اتومبيل تا ماشين لباسشويی و حتی تجهيزات صنعتی امروزی به شکلی ترسيم شده بود که همان وظيفه را انجام می دادند اما نيروی محرکه آنها نه موتور که حيوانات عصر حجر بودند.

گوگل به مناسبت پنجاهمين سالگرد پخش کارتون «عصر حجر» طرحی از شخصيت ها و فضای اين کارتون قديمی و مشهور را به صورت نمادی از لوگو صفحه اصلی خود درآمده است.

در دوازه سال گذشته گوگل در بيش از ۹۰۰ مورد لوگو يا عنوان اصلی صفحه خود را متناسب با يک رخداد يا مناسبت مهم با طرحی متفاوت تزيين کرده است.
XS
SM
MD
LG